یکی از ظروفی که برای نگهداری نوشیدنی گرم به مدت طولانی در طول روز از آن استفاده می شود, فلاسک نام دارد که برای مصارف شخصی و یا حتی مهمان‌نوازی نیز کاربرد فراوانی دارد. این کالای بادوام توانسته کمک زیادی به افراد در جهت رفع خستگی آن ها بعد از هر تلاش و کوشش سخت داشته باشد که شاید شما نیز جزء آن دسته از افراد باشید. اگر قصد تهیه این کالای پرمصرف برای تکمیل سرویس جهیزیه خود یا بستگانتان را دارید, باید بگوئیم که امروزه با گسترش کالاهای تقلبی در سطح بازار واقعیت عدم تشخیص اقلام اصلی از تقلبی کاری سخت تر شده و در واقع منجر به قربانی شدن بسیاری از مشتریان در بسیاری از حوزه ها بالخصوص لوازم آشپزخانه شده است. توجه به این که فلاسک مورد نظر را از مراکز معتبر تهیه کنیم، از اهم واجبات خواهد بود چرا که هرگونه خرید تقلبی در این زمینه, باعث آسیب جدی به سلامتی افراد می شود. بنابراین توصیه می کنیم اگر قصد خرید فلاسک از فروشگاه های عمده فروشی لوازم آشپزخانه را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید چرا که روش ها و نکاتی را در زمینه تشخیص فلاسک چایی اصل را به شما عزیزان ارائه خواهیم داد.

جنس فلاسک شیشه ای بهتر است یا استیل؟

به احتمال زیاد شما نیز این موضوع را شنیده اید که فلاسک های استیل باعث آسیب به سلامتی و ایجاد سرطان در افراد می شود. اکنون قصد داریم به دور از شایعات موجود به بررسی این موضوع بپردازیم تا ببینیم کدامیک از برداشت های ذهنی واقعی تر هستند.

جنس فلاسک شیشه ای بهتر است یا استیل؟مسلما اولین نکته ای که باید در این رابطه اطلاعات کافی داشته باشید, خرید محصولات مورد نظر از فروشگاه های معتبر و برند همچون آمازون است که هر کدام از آن ها کالاهای متفاوتی را برای فروش محصول خود, عرضه بازار می کنند. برای تحقق این امر می بایست ابتدا تحقیقات زیادی را در این زمینه به همراه داشته باشید تا در دام افراد کلاهبردار و سودجو نیافتید. علت این امر این است که معمولا فلاسک های تقلبی بعد از مدت زیادی که از آن استفاده می کنید, به علت مجاورت با حرارت زیاد, از خود بخار سمی ترشح و متساعد می کنند که این امر باعث آسیب به سلامتی افراد می شود. اغلب مشکلاتی که فلاسک های تقلبی برای مشتریان دارند عبارتند از:

  • اولین عیبی که در فلاسک های تقلبی بسیار شایع است, آب جوش باقیمانده در شیشه فلاسک به سرعت سمی شده و این امر منجر به آسیب های جدی برای افراد خواهد بود.
  • بعد از مدتی که از این دسته محصولات تقلبی استفاده می کنید, شاهد کدر شدن بدنه استیل آن ها خواهید بود.
  • مدت زمان گرم نگه داشتن مایعات و نوشیدنی در این نوع از فلاسک ها به شدت کاهش خواهد یافت و گاها حداکثر زمان تقریبی برای آن ها, ۱ الی ۳ ساعت است.
  • رنگ و بوی چای در اغلب این کالاهای تقلبی با تغییرات زیادی همراه بوده و اغلب خریداران نسبت به این موضوع بسیار آزرده خاطر هستند.

فاکتورهای مهم در انتخاب فلاسک چای خوب

به طور متداول یکی از مشکلاتی که در زمان مسافرت برای اغلب افراد پیش خواهد آمد, تهیه چای و گرم نگه داشتن آن به مدت طولانی است. تنها راه حلی که می‌توان برای رفع این مشکل پیشنهاد کرد استفاده از فلاسک است که منجر تحقق خواسته شما در طول سفر می شود. برای خرید این محصول کارآمد باید پیش از هر چیزی هدف خود را مشخص کنید که تا چه مدت قصد گرم نگه داشتن چای را خواهید داشت. بعد از اینکه اقدام به مشخص کردن اهداف خود در این زمینه کردید, مرحله بعدی که باید نسبت به آن توجه ویژه داشته باشید, افزایش آگاهی های شما در این رابطه است. برخی از مهم ترین و در عین حال کاربردی ترین فاکتورهایی که باید برای تهیه یک فلاسک خوب مدنظر قرار دهید عبارتند از:

فاکتورهای مهم در انتخاب فلاسک چای خوب

 

  1. قیمت محصول مورد نظر
  2. حجم و ظرفیت فلاسک متناسب با نیاز و خواسته شما
  3. جنس کالا و تشخیص اصل بودن فلاسک چای که در موارد پائین تر به طور مفصل آن ها را بیان کردیم.
  4. مدل و طرح فلاسک که غالبا به صورت لیوانی, کوهنوردی, مسافرتی و یا جیبی تقسیم بندی می شوند.
  5. نوع کارخانه و برندی که اقدام به تولید این کالا می کند.
  6. قابلیت و توانایی فلاسک در گرم نگه داشتن نوشیدنی و مایعات

چگونه می توان فلاسک اصل را تشخیص دهیم؟

با توجه به رایج شدن فروشگاه های موجود در این زمینه, تعداد قلیلی از کسب و کارها اقدام به عرضه محصولات تقلبی می کننده که بر این اساس فروشگاه هایپرجهاز بر آن شد تا نکاتی را برای کمک به شناسایی این اقلام ارائه دهد. با توجه به این موارد, فراگیری نکات زیر سبب می‌شود تا کمک شایانی در زمینه خرید فلاسک اصلی داشته و در آینده دچار پشیمانی نسبت به محصول خریداری شده نشوید.

راه حل تشخیص فلاسک تقلبی

 

  1. اطمینان حاصل کنید که نام برند بر روی فلاسک چای منقش شده باشد چرا که حک شدن آن منجر به اطمینان خاطر مشتریان برای مرغوبیت محصول بوده و از سوی دیگر نشانه بالا بودن کیفیت کالا خواهد بود. بنابراین نسبت به این موضوع این حساسیت را به خرج داده و سعی کنید کالایی را انتخاب کنید که دارای این موضوع مهم و حیاتی باشد.
  2. برای اینکه فلاسک چای اصلی را تشخیص دهید, باید از منسجم بودن بدنه محصول اطمینان حاصل کنید چرا که وجود این مشکل منجر به عدم تطبیق قسمت بالایی فلاسک با نواحی پایینی آن خواهد شد و در نتیجه زمینه نشت مایعات را برای شما به همراه دارد. عدم توجه به این فاکتور، علاوه بر مواردی که منجر به آسیب ظاهری فلاسک می شود، از سوی دیگر محتویات آن به طور دائمی خارج شده و اطراف فلاسک را خیس می کند.
  3. معمولاً فلاسک های اصلی دارای شیشه های خمیده و شفاف بوده و اگر به داخل آن نگاه بیاندازید رنگ صورتی و یا رز مانند را در داخل آن منعکس خواهید دید. این موضوع به قدری حیاتی بوده که گاها به خاطر عدم توجه به این نکته, بسیاری از افراد نسبت به خرید خود در آینده دچار سردرگمی شده و نسبت به این کالا احساس بدی پیدا می کنند. بنابراین این فوت کوزه گری را جدی گرفته تا محصول مورد نظر شما از همه لحاظ مورد تائید باشد.
  4. توجه به درپوش فلاسک یکی از دیگر پارامترهای حیاتی است که باید نسبت به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. زمانی که در پوش بالایی محصول را بستید و با همان وضعیت شروع به نشت مایعات کرد, متوجه تقلبی بوده کالای مورد نظر باشید. برای اینکه در این شرایط قرار نگیرید, توصیه می کنیم که از فروشگاه های معتبر اقدام به تهیه این دسته از اقلام مورد نیاز کنید. چرا که فروشگاه های معتبر ارزش زیادی برای مشتریان خود قائل بوده و از فروش چنین محصولات تقلبی به خریداران خود پرهیز می کنند.
  5. همانطور که در موارد بالا نیز اشاره کردیم; برای اینکه نسبت به این موضوع اطمینان خاطری داشته باشید, سعی کنید لیستی از نمایندگی ها و توزیع کنندگان رسمی در وب سایت های معتبر و حتی حراجی های لوازم آشپزخانه تهیه کنید. با این اقدام شما زمینه مناسبی را برای تهیه اقلام مورد نیاز خود فراهم کرده و به جرات می توان گفت که خریدی مطمئن را خواهید داشت.