شاید شما نیز جزء آن دسته از افراد باشید که این سوال را در ذهن خود داشته که سوفله خوری چیست و چه کاربردی را در محیط آشپزخانه و در میان به روزترین ظروف پذیرایی ایفا می کند. در واقع بسیاری از افراد این قبیله سوالات را از فروشگاه لوازم حراجی آشپزخانه هایپر جهاز می پرسند و جای هیچ گونه نگرانی از این بابت نبوده چرا که در ادامه این مقاله قصد داریم تا در رابطه با سوفله خوری و همچنین نکات مهم در هنگام خرید این کالای کاربردی اطلاعات کامل و مهمی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

سوفله خوری چیست؟

یکی از بهترین ظروف پخت و پز ایرانی که امروزه برای گرم نگه داشتن غذاهای آبکی کاربرد ریادی را برای میزبانان مهمان ایفا می کند, سوفله خوری نام دارد. عموما در ناحیه پائینی سوفله, تعدادی شمع به اصطلاح وارمر قرار می گیرد که منجر به انتقال حرارت به لایه خارجی ظرف و در نهایت گرم شدن غذا می شود. اندازه این محصول با توجه به تعداد مهمان ها و اعضای خانواده متفاوت بوده و با افزابش گنجایش آن, قیمت سوفله خوری نیز به همان تناسب افزایشی خواهد بود. غالبا جنس سوفله خوری ها از چینی و یا شیشه بوده و زمینه مناسبی را برای مدرن شدن و شیک به نظر رسیدن میز غذاخوری می باشد.

سوفله خوری چیست؟سوفله خوری چه کاربردی داره؟

همانطور که در موارد بالا نیز اشاره کردیم; مهم ترین کاربرد این محصول, گرم نگه داشتن مواد غذایی چه از نوع خورشت و چه از نوع پلویی است که در این میان به دلیل تشابه اسمی با دیگر اقلام, بیشتر آن را با این نام یاد می کنند. به طور کلی ظرف سوفله خوری دارای پایه های نگه دارنده از جنس آلومنیوم, چدن و یا دیگر فلزهای رایج بوده و با طراحی ارگونومیکی خاصی که به همراه دارد, منجر به افزایش محبوبیت آن در میان میزبانان مهمان می شود. در ادامه با کاربردهای بیشتری از این محصول آشنا خواهید شد که مهمترین آن ها عبارتند از:

  1. اولین و مهمترین کاربردی که بسیاری از افراد برای جدیدترین ظروف پذیرایی ۱۴۰۱ یعنی سوفله خوری یاد می کنند, گرم نگه داشتن غذا برای مدت زمان طولانی است.
  2. شاید با خود این موضوع را بیان کنید که ظروف سوفله خوری صرفاً برای افراد ثروتمند و لاکچری می باشد ولی در  پاسخ به این سوال باید بگوئیم که این باور از اساس و ریشه مشکل دار است. با تحقیق در بازار شوش تهران که بورس سرویس آشپزخانه می باشد, به این نکته پی خواهید برد که امروزه این کالا به دلیل کاربردی خاصی که در گرم نگه داشتن غذا به همراه دارد, استفاده زیادی از آن برای پذیرایی از مهمانان می شود. بنابراین نسبت به این موضوع تغییر دیدگاه داده و سعی کنید از کاربردهای این دسته از ظروف سرو و پذیرایی نهایت استفاده را ببرید.
  3. لازم به ذکر است که استفاده از این دسته از کالاها صرفاً مختص به خانه نبوده و در بسیاری از رستوران ها و مکان های اداری, هتل ها و.. نیز از این ظروف استفاده زیادی می‌کنند. در واقع این دسته از ظروف منجر به این می‌شود که غذاهای آبکی همچون سوپ و خورشت برای مدت زمان بیشتری گرم بمانند و نیازی به استفاده از شعله پخش کن برای گرم نگه داشتن آن ها نباشد. در ادامه مطالب شما عزیزان با نکات مهم در خرید سوفله خوری آشنا خواهید شد که دانستن این اطلاعات کمک زیادی به انتخاب بهتر شما در تهیه این کالا می کند.

سوفله خوری و نکات مهم در خرید آن

از جمله ظروفی که اخیرا در پذیرایی ها, مهمانی ها و مراسمات رسمی مورد استفاده قرار می گیرد, سوفله خوری نام دارد. این کالای ضروری علاوه بر زیبایی, باید از ماندگاری بالایی در برابر شستشو و آسیب های احتمالی ناشی از ضربدیدگی برخوردار باشد. درحال حاضر تولیدکنندگان مختلفی که اقدام به عرضه این محصول می کنند, توجه زیادی به رنگ و طرح های مختلف مردم پسند دارند تا مورد رضایت اغلب جامعه بالخصوص خانم های خانه دار واقع شود. در ادامه قصد داریم تا شما را با نکات مهم در خرید سوفله خوری آشنا کنیم که فراگیری آن خریدی راحت تری را برای شما رقم می زند. اگر قصد شما برای خرید این محصول جدی است, سعی کنید به نکات زیر توجه ویژه داشته باشید تا منجر به پشیمانی شما در آینده نشود.

تبلیغ محصولات قیطانی و بافت

  • انتخاب بهترین برند

همانطور که می دانید شناخت بهترین برند شرکت ها در تهیه و تولید اقلام آشپزخانه این کمک را به ما می کند تا خرید راحت تری در این حوزه داشته باشیم که این امر در رابطه با سوفله خوری نیز صدق می‌کند. امروزه شاهد عرضه انواع و اقسام متفاوتی از این دسته از ظروف پذیرایی به بازار هستیم که انتخاب را برای ما کمی دشوارتر می‌کند بنابراین بهترین گزینه ای که تا در دام افراد کلاهبردار و سودجو نیافتید, استفاده از فروشگاه های اینترنتی وسایل آشپزخانه ارزان قیمت معتبر در این زمینه و یا برندهای شناخته شده می باشد. برندهای متفاوتی در این زمینه در حال فعالیت هستند که نمونه بارز آن یونیک, برند فونیکث, برند راکلند, برند دیانا, برند آرتیستی, برند ریجنت و غیره می توان اشاره کرد که هر کدام از این موارد در حوزه تهیه ظروف پذیرایی حرف برای گفتن دارند.

  • انتخاب سوفله خوری متناسب با نیاز شما

زمانی که اقدام به خرید این دسته از ظروف پذیرایی می کنید, برخی از سوفله خوری ها دارای گودی خاصی بودند که برای غذاهای آبکی همچون خورشت, سوپ و غیر مناسب هستند. پس اگر مصرف شما در این زمینه برای پیش غذا بیشتر است باید به دنبال همچین سوفله خوری های گود باشید. اما اگر میزان مصرف سبزیجات و سالاد شما برای پذیرایی و یا اعضای خانواده بیشتر باشد, بهترین پیشنهاد استفاده از سوفله خوری های سالاد بوده که دارای میزان ظرفیت هم سطح و مناسبی هستند. به همین دلیل است که در هنگام خرید سوفله خوری باید متناسب با نیاز و خواسته خود اقدام به تهیه این دسته از اقلام کنید تا در آینده پشیمانی های زیادی را برای شما به همراه نیاورد.

  • تهیه سوفله خوری با قیمت مناسب

با توجه به این که این دسته از ظروف با تنوع بالا در طرح ها و سایزهای مختلفی عرضه بازار می‌شوند, بنابراین می‌توان قیمت دقیق و مناسبی برای آن انتخاب کرده و به همین خاطر شما در هنگام خرید ظروف سوفله خوری باید به قیمت مناسب آن توجه ویژه داشته باشید.

  • جنس محصول مورد نطر

با توجه به موارد قبلی که بیان کردیم سوفله خوری ها در تنوع رنگی و طرح های متفاوت عرضه بازار می شوند و این امر سبب انتخاب گسترده شما برای خرید این دسته از اقلام خواهد بود. به همین منظور برخی از این کالاها دارای جنس های متفاوت بوده و از مرغوبیت و کیفیت بالاتری نسبت به موارد دیگر برخوردار هستند. بنابراین توجه ویژه ای نسبت به این موضوع داشته باشید تا کالای مورد نظر را متفاوت و متناسب با نیاز خود تهیه کنید.

  • توجه به مدت زمان شیک بودن کالا

اگر شما جزء افرادی هستید که با گذشت زمان هیچ گونه اقدامی برای تعویض وسایل آشپزخانه لوکس و ظروف پذیرایی خود نمی کنید, سعی کنید از سوفله خوری های سرامیکی بدون نقش و نگار استفاده کنید چرا که با گذشت زمان شیک بودن و مدرن بودن خود را از دست نخواهند داد.

  • توجه به قابلیت سشتشوی آن

حتما به این موضوع توجه داشته باشید که برخی از ظروف سوفله, قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را ندارند و قبل از خرید این دسته از ظروف توجه به قابلیت شستشو از اهم واجبات است.

  • پرهیز از شوینده های خشن در تمیز کردن سوفله خوری

برای حفظ درخشش و زیبایی هر چه تمام تر ظروف سوفله بهتر است از اجسام تیز و خشن همچون سیم ظرفشویی برای تمییز کردن این دسته از اقلام استفاده نکنید. استفاده از اجسام تیز منجر به کدر شدن ظرف شده و در نتیجه بعد از مدتی درخشندگی خود را از دست خواهند داد.

 

همه چیز در رابطه با سوفله خوریسوفله خوری چه مارکی خوبه؟

اکنون که قصد تهیه و خرید جدیدترین و شیک ترین لوازم آشپزخانه را دارید, باید به کیفیت ساخت و برند کارخانه تولیدی سوفله خوری توجه ویژه ای داشته باشید. اگر به نوع نگین دار این کالا علاقه زیادی دارید, سعی کنید از برندهای معتبر و شناخته شده خرید کنید. علت این امر هم وابستگی زیبایی سوفله خوری با نگین های موجود در کناره های ظرف است که متاسفانه برندهای قلابی بعد از مدتی دچار کاهش درخشش و افتادگی این نگین ها خواهند شد.

اگر قصد خرید نوع سیلور سوفله خوری را از ارزانسرای لوازم آشپزخانه در سطح شهرتان دارید, از فروشنده مورد نظر در رابطه با پیرکس زاپاس آن پرس و جو کنید چرا که با ایجاد شکستگی امکان تعویض مجدد و استفاده دوباره آن میسر واقع شود. بسیاری از کارخانجات ایرانی با ارائه کارت گارانتی از این مورد حمایت زیادی می کنند ولی شرکت های خارجی غالبا نسبت به این موضوع جبهه می گیرند.