بچه‌ها چه در حال ریختن ماکارانی در آب جوش باشند یا خمیر دست‌ساز روی دستگاه ماکارونی، می‌توانند از سنین پایین به هر شکلی وارد آشپزخانه شوند. اگرچه کمک کردن به بچه‌های کوچکتان باعث نمی‌شود که شام سریع‌تر روی میز حاضر شود اما می‌تواند به بهبود مهارت‌های حرکتی آن ها کمک شایانی کند، اگر علاقه مندید، به یادگیری غذاپختن بچه هایتان هستید, بیشتر روی وعده‌های غذایی که با کودکان خود در آشپزخانه سپری می کنید, سرمایه‌گذاری کرده و فرصت‌هایی را برای یادگیری آن ها فراهم کنید. با توجه به این مبحث ما در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با بهترین ابزار آشپزی برای یادگیری بچه ها در تهیه غذا صحبت هایی را در میان بگذاریم, امیدواریم که مورد توجهتان قرار گیرد.

چه اقلامی به عنوان بهترین ابزار آشپزی برای بچه ها شناخته می شود؟

برای تست هوش بچه ها، ما پنج کودک از ۲ و نیم تا ۸ سال را به همراه والدینشان به آشپزخانه آزمایشی Wirecutter امریکا دعوت کردیم تا انواع ابزارهای آشپزی را امتحان کنند. آن ها سبزیجات را خرد کردند. لیموناد فشرده؛ کوکی های رول شده و برش خورده را تهیه و با حوله های ظرفی تزئین شده، یک توپ درست کردند. ابزارهایی که بر روی میز برای آزمایش هوش آن ها قرار دادیم موارد زیر بودند که عبارتند از:

اقلام شناخته شده آشپزی برای بچه هاچاقو پلاستیکی

سه چاقو را در راهنمای ابزارهای آشپزی با بچه‌ها، روی یک تخته برش در کنار چند سبزی خرد شده قرار دادیم.

  1. چاقوی خردکن میوه و سبزیجات
  2. چاقوی کاربردی دندانه دار کلاسیک ۴ و نیم اینچی

اگر می خواهید مهارت های چاقو را به فرزندان خود معرفی کنید، به دو چیز نیاز دارید: یک تیغه سبک وزن که به راحتی قابل استفاده باشد( همراه با نظارت زیاد) و دیگری خردکن میوه و سبزیجات که تیز نباشد. با توجه به این تست, این خردکن محبوب‌ترین «چاقو» در بین تستر بچه‌های ما بود، زیرا دسته این ظروف پلاستیکی آشپزخانه با رنگ برجسته به راحتی در دست می‌آمد و تیغه راه راه یک الگوی موج‌دار سرگرم‌کننده بر روی هر چیزی که برش می‌زدند، ایجاد می‌کرد. یکی از مادران آزمایش کننده ۳ ساله گفت: «بعد از تماشای بریدن خیار توسط فرزندش, باید یکی از آن چاقو ها را برایش تهیه کنم. او خیار دوست دارد و من فکر می کنم که آموزش نحوه بریدن خیار به او عالی خواهد بود.

هنگامی که کودک شما به سرعت شروع به بریدن و مکعب کردن میوه ها می کند، ما تصور خواهیم کرد که چاقوی کاربردی دندانه دار کلاسیک ۴ و نیم اینچی برای توسعه مهارت های او عالی است. این چاقو دارای وزنی سبک و نوک آن گرد بوده و بنابراین لازم نیست نگران ضربه های تصادفی کودک خود باشید.

پیش بند

یکی دیگر از بهترین ابزار آشپزی برای بچه ها که غالبا از لوازم حراجی آشپزخانه یعنی فروشگاه عمده فروشی تهیه می کنید, پیش بند است که اگر با اندازه مناسب باشد نه تنها از لباس های کودک شما در برابر پاشیده شدن و ریختن مواد غذایی روی آن محافظت می کند بلکه برای آن ها بسیار زیبا به نظر می رسد. ما شش پیش بند را با هم مقایسه کردیم و متوجه شدیم که پیش بند های رنگارنگ برای بچه ها بهترین هستند زیرا پوشیدن آن ها آسان، خوش ساخت و اندازه آن برای کودکان خردسال تا دوساله مناسب است. تست‌کنندگان کودک ما در مقایسه با پیش‌بندهایی که امتحان کردیم، هنگام برداشتن مواد غذایی بسیار راحت تر بودند. و ساختار آن نسبت به سایر دور گردنی که آزمایش کردیم، بادوام تر هستند.

کاردک

ما سه کاردک به اندازه ۳۰ سانتی متر را آزمایش کردیم و متوجه شدیم که دسته سیلیکونی باریک و چسبنده کاردک مینی راحت ‌ترین دسته برای بچه ها است. هنگامی که از آزمایش کنندگان جوان خود پرسیدیم که چرا آن ها کاردک را بیشتر دوست دارند، کودکی با نام اندی که ۲ و نیم ساله بود فریاد زد: “این اندازه عالی است!” ما همچنین کاردک متوسط ​​سرآشپز را آزمایش کردیم اما دسته آن به قدری صاف و پهن بود که برای گرفتن دست‌های کوچک بچه ها ناخوشایند به نظر می رسید.

کاردک آشپزیوردنه

ما انتخابی از چهار وردنه را برای باز کردن خمیر کوکی به تسترهای بچه خود پیشنهاد دادیم و تقریباً همه آن ها به سمت وردنه کوچک ۱۱ اینچی جذب شدند. حتی برای جوان‌ترین آزمایش‌کننده‌های ۲ ساله ما که به راحتی مانور می‌دهند، بسیار مناسب به نظر می رسید. این در حالی بود که هنوز برای بچه‌های بزرگ‌تر یا حتی بزرگسالان مفید نبود(آن‌ها برای چرخاندن نان‌های مسطح و پوست‌های پیراشکی عالی هستند)

تابه های مسطح

چیزی که ما زیاد از والدین شنیدیم این است که آنها ترجیح می دهند ابزاری بخرند که خودشان هم بتوانند از آن استفاده کنند. به خصوص زمانی که فضای آشپزخانه در سطح بالایی قرار داشته و اغلب بهترین کار تهیه وسایل واقعی و باکیفیت مناسب برای کودکان به جای وسایل پر مصرف است. این تابه های کوچک واقعاً پرکاربرد هستند و شما می توانید از آن ها برای همه چیز از برشته کردن یک مشت آجیل گرفته تا پختن یک تکه ماهی استفاده کنید. آنها همچنین به راحتی در فر توستر قرار می گیرند و البته، همیشه می‌توانید از آنها برای پختن چند کوکی دیگر بعد از خواب بچه‌ها نیز استفاده کنید.