بسیاری از افراد نسبت به این موضوع اطلاع ندارند که بهترین زمان برای خرید جهیزیه عروس چه موقع است و در این راستا معمولا با اشتباهات زیادی مواجه می شوند. همانطور که می دانید; یکی از رسوماتی که همیشه به آن توجه می شود, تهیه و تدارک جهیزیه است که معمولا افراد در زندگی خود با این موضوع مواجه خواهند شد. جهیزیه هدیه ای است که از طرف داماد یا عروس به همسر آینده خود داده می شود. در دوران امپراطوری روم خانواده عروس برای این که مخارج داماد را جبران کنند, اقلامی مورد نیاز زندگی را برای آن ها محیا می کردند که اینطور تصور میشد جهیزیه از طرف خانواده عروس به داماد داده شده است. پدر و مادرها همیشه در تلاش هستند که برای فرزند خود، جدیدترین و شیک ترین وسایل آشپزخانه مورد نظر و کاربردی در جهیزیه را آماده کرده و گاها در اکثر اوقات آماده سازی این موضوع برای بسیاری سخت و دشوار خواهد بود.

خانواده ها باید در انتخاب نوع و جنس، بخصوص زمان خرید توجه بسیاری داشته باشند که در وقت و بودجشان صرفه جویی شود. طبق آداب و رسوم، چند ماه مانده به جشن عروسی، زوجین در تلاش هستند که جهیزیه خود را آماده کنند و از وسایل غیر ضروری برای صرفه جویی در هزینه ها استفاده کنند. گاهی مواقع کمبود وقت باعث می‌شود که افراد از خريد برخی وسایل صرفه نظر کنند که در این صورت شما باید از افراد با تجربه در این زمینه مشاوره لازم را بگیرید تا در دام افراد کلاهبردار و بازاری های متغلب نیافتید. به همین منظور بهتر است قبل خرید جهیزیه، لیستی کامل از جهیزیه عروس را آماده کنید تا چیزی از قلم نیافتد و سعی کنید اقلامی مانند رختخواب ها، رو تختی ها و… را خیلی قبل تر از جشن عروسی تهیه کنید چرا که معمولا خرید آن ها یه حوصله فراوانی نیاز دارد. در نظر داشته باشید که جهیزیه های گران و ارزشمند، باعث خوشبختی شما نمی شود و توصیه می کنیم هیچ وقت تحت تاثیر رقابت چشم و همچشمی قرار نگیرید. ما در این مقاله قصد داریم بهترین زمان برای خرید جهیزیه را با تمام نکات خدمت شما عزیزان ارائه دهیم با ما همراه باشید. در این مقاله مختصر و مفید قصد داریم تا در ارتباط با بهترین زمان ممکن برای خرید سرویس جهیزیه عروس و همچنین نکات موجود در این زمینه صحبت هایی را داشته باشیم. بنابراین تا انتها ما را همراهی کنید.

جهیزیه

جهاز یا جهیزیه معمولا شامل، سرویسی کامل برای اساس یک منزل است، که به گونه های مختلفی تقسیم می شود از جمله برقی چوبی پلاستیکی و… که نیاز های اصلی هر زندگی هستند. در ادامه قصد داریم برای هر کدام‌ توضیحی مختصر خدمت شما ارئه دهیم، امیدواریم با مطرح کردن این، موضوع به شما کمکی کرده باشیم.

جهیزیه عروسکدام وسایل جهیزیه ضرورت کمتری دارند؟

معمولا توصیه فراوانی مبنی بر عدم خرید اقلام غیر ضرور, تزئینی و لوکس برای اوایل زندگی مشترک و جهیزیه خود می شود چرا که باید بدور از چشم و همچشمی کالاهایی که نیازمند به آن هستید را تهیه و خریداری کنید. برای ترویج فرهنگ ساده زیستی و سنت حسنه ازدواج آسان, باید این نکات را توجه و آویزان زندگی خود کرده تا از ریخت و پاش ها اضافه و ضررهای بی منطق جلوگیری کرده یاشید.

وسایل مختلفی که در داخل کابینت به صورت کم کارکرد در حال خاک خوردن هستند, اقلام تزئینی که هیچ گونه کاربردی بغیر از وایستگی فامیلی ندارند و… از جمله مواردی است که باید به آن توجه ویژه داشت. متاسفانه امروزه بسیاری از افراد به این موضوع توجه نداشته و نتایج آن را در آینده با چالش ها مکرر قیمتی کالا و… خواهند دید.

اقلام چوبی عروس

سرویس چوب یکی از مهم ترین بخش های جهاز است که هر فرد برای زندگی راحت، نیازمند آنهاست. این مورد شامل سرویس خواب و مبلمان است که هر کدام‌ در دسته خود چند نوع دیگر هم دارند که به آنها می‌پردازیم. مبلمان, یک یا دو دست هستند که معمولا میز نهار خوری در کنارشان خریداری می شود اما سرویس خواب گونه های زیادی را در خود جای داده است مانند دراور یا کنسول، میز و صندلی، قاب آیینه کمد, تخته خواب و…

وسایل برقی عروس

قطعا می دانید که وسایل برقی مهمترین اجزای هر خانه محسوب شده که غالبا قیمت هرکدام از این اقلام نسبت به موارد دیگر جهیزیه بالاتر خواهد بود. ما در جدول زیر دو نوع لوازم برقی ضروری و غیر ضروری را آورده ایم که عبارتند از:

وسایل برقی ضروری

  1. یخچال
  2. ماشین لباسشویی
  3. جاروبرقی
  4. اجاق گاز
  5. تلویزیون
  6. اتو
  7. کولر
  8. سشوار
  9. پنکه برقی
  10. مخلوط کن
  11. همزن
  12. مایکروفر یا توستر

وسایل برقی غیرضروری

  1. آبمیوه گیری
  2. ماشین ظرفشویی
  3. غذاساز
  4. بخارپز
  5. چای ساز
  6. ساندویچ زن
  7. سرخ کن
  8. قهوه ساز
  9. سبزی خرد کن
  10. سینما خانگی
  11. چای ساز

کدام وسایل جهیزیه ضرورت کمتری دارند؟وسایل پلاستیکی جهیزیه

برای خرید وسایل پلاستیکی آشپزخانه اول باید بدانید که به چه تعداد اقلام نیازمند هستید و در مرحله بعدی به خود بگوئید که آیا سرویس های چند پارچه می تواند نیازای شما را تامین کنند. امروزه بسیاری از نوعروسان برای اینکه از هزینه زیاد خرید تک تک وسایل پلاستیکی نجات پیدا کنند, اقدام به تهیه سرویس جهیزیه می کنند که نمونه پرمصرف و بارز آن سرویس پلاستیک هوم کت ۷۰ پارچه است که طی چند ماه اخیر رشد خوبی را به همراه داشته است. معمولا سرویس های چند پارچه اقلام زیر را شامل می شوند که عبارتند از:

تبلیغ محصولات قیطانی و بافت

  1. رخت آویز
  2. فرچه فرش
  3. ست جارو و خاک انداز
  4. سبد رخت چرک قیطانی
  5. سرویس فریزری مربعی
  6. جاشیری
  7. پارچ و لیوان کوتاه
  8. سبد باقت پلاستیکی نان, میوه و سبزی
  9. ست آبکش و لگن
  10. سرویس کاسه گرد
  11. صافی سینک
  12. جارو نپتون
  13. جای پودر رختشویی
  14. یقه شوی
  15. سبد پیک نیک
  16. صندلی حمام
  17. سطل و فرچه حمام

وسایل پلاستیکی جهیزیهبهترین زمان برای خرید سرویس جهیزیه عروس در سال ۱۴۰۱

طبق رسم و رسومی که معمولا در اقصی نقاط کشور عزیزمان برگزار می شود, خانواده های دو طرف عروس و داماد در تکاپوی تهیه جهیزیه برای فرزندان خود می باشند. شاید شما نیز این سوال را از خودتان پرسیده باشید که بهترین زمان برای تهیه و خرید سرویس پلاستیک جهیزیه چه موقع است و چرا اغلب افراد در خریدهای خود دچار شکست و نارضایتی از محصولات تهیه شده می شوند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که معمولا خرید جهیزیه برای بسیار از افراد زمانبر بوده و به دلیل تنوع بالای محصولات, انتخاب را برای زوجین جوان سخت تر خواهد کرد. برای اینکه در دام چنین مباحثی نیافتید, بهترین گزینه موکول کردن زمان تهیه اقلام مورد نیاز زندگی خود  بعد از مراسم عقد می باشد. پیشنهاد می کنیم خرید جهیزیه را به روزهای آخر عروسی موکول نکنید چرا که معمولا دغدغه فکری شما در چنین روزهایی بیشتر بوده و گاها با کمبود وقت مواجه خواهید شد. بنابراین بهترین زمان برای خرید لوازم مورد نیاز جهیزیه پلاستیکی و سرویس آشپزخانه, موقعی است که شما زمان کافی و حداکثری را به همراه دارید که بعد از مراسم عقد از همه لحاظ عالی است. در ادامه شما عزیزان را با نکات عالی و مهمی آشنا خواهیم کرد که سبب رضایت خاطر شما در آینده از کالای خریداری شده می شود. این موارد عبارتند از:

  1. اولین نکته این است که خرید جهیزیه های گران قیمت زمینه و تضمین مناسب برای زندگی بهتر شما نیست چرا که در جوامع نمونه هایی را می بینید که از این عامل شکست فراوانی خورده اند.
  2. قبل از خرید وسایل جهیزیه حتما لیستی کامل از جهیزیه عروس را به همراه داشته باشید تا بر مبنای آن وسایل کاربردی و مفیدی را برای خود اتخاذ نمائید. بهتر است کالاهایی همچون دمکنی, پیش بند, روکش تخت خواب و… که نیازمند به زمان بیشتری است را با حوصله بیشتر قبل از مراسم عقد تهیه کنید.
  3. قبل از خرید لوازم جهیزیه حتما با سایر اعضای خانواده و یا دیگر بستگان خود مشورت هایی را داشته باشید چرا که ممکن است بعضی از آن ها اقلام مورد نیاز شما را قبلا خریداری کرده باشند.