یکی از مهم ترین و ضروری ترین لوازم خانگی که وجود آن در هر خانه‌ای ضروری است و نبود آن منجر به ایجاد اختلالاتی در شیوه زندگی می شود, یخچال نام دارد. در حال حاضر این محصول جزء لیست جهیزیه کامل عروس و وسایل مورد نیاز زوجین خانه دار بوده که معمولاً برای مدت طولانی در منزل نیاز به تعویض آن نخواهید داشت. امروزه برندهای مختلف و کارخانجات زیادی اقدام به تهیه و تولید یخچال های فریزر می کنند که هر کدام از آن ها بسته به نیاز شما قابل انتخاب خواهند بود. اکنون که در حال خواندن این مقاله هستید به احتمال زیاد جزء افرادی بوده اید که به دنبال خرید یخچال و همچنین بهترین مارک یخچال ایرانی هستید. بنابراین نگرانی از این بابت نداشته باشید چرا که در این مقاله به تمامی اطلاعات مهم و ضروری شما که نیازمند آن هستید, به سمع و نظر شما خواهیم رساند.

انواع یخچال فریزر

در حال حاضر بهترین مارک یخچال فریزرهای ایرانی که در بازار عمده فروشی لوازم آشپزخانه خرید و فروش می شوند, به سه دسته ی کلی تقسیم بندی خواهند شد که هر کدام از آن هم متناسب با نیاز و خواسته شما قابل انتخاب می باشند.

انواع یخچال فریزریخچال فریزر دوطبقه(بالا و پائین)

این مدل از یخچال فریزرها به گونه ای طراحی شده که قسمت پایین آن محل قرار گیری مواد غذایی بوده و در قسمت بالا فریزر طراحی شده که در محیط آشپزخانه فضای کمتری را اشغال می کنند. البته طبق تجربیات افرادی که اقدام به تهیه این کالا کرده‌اند در صورت بروز مشکل برای هر قسمتی از بخش های یخچال, ممکن است قطعات دیگر را نیز تحت تاثیر قرار داده و نیاز به تعمیرات کلی برای آن باشد. بنابراین اگر جمعیت خانواده شما کمتر بوده و نیازی به فضای بیشتری ندارید, توصیه می کنیم از یخچال فریزر های کوچک تر استفاده کنید.

یخچال فریزر دوقلو

این مدل از یخچال فریزر دارای فضایی داخلی بیشتر و زیاد تر بوده و در واقع نیازمند محیط و مکان بیشتری برای نگهداری آن می باشد. در صورتی که جمعیت خانواده شما زیاد بوده و به همان نسبت وسعت لازم برای نگهداری آن را داشتید, توصیه بنده مبنی بر تهیه این قبیل اقلام است. البته این قبیل یخچال ها برای افرادی که در سال میزان جابه جایی آن ها زیاد است, مناسب نخواهد بود چرا که در حمل و نقل بیش از اندازه زمینه آسیب دیدن را برای کالای مورد نظر به وجود خواهد آمد.

یخچال ساید بای ساید

نوع دیگری از این قببیل کالاها که نسبت به موارد قبلی از مزیت بالایی برخوردار است, یخچال فریزر ساید بای ساید نام دارد و در مقایسه با محصولات مشابه دارای تکنولوژی بروزتری می باشد. جدا از قیمت بالایی که طرح ساید بای ساید دارد, تنها مشکلی که می‌توان برای این نوع یخچال ها بیان کرد, مقدار حجم و فضای اشغال کننده آن است. البته این موضوع صرفا یک نظریه بوده و کسانی که شرایط لازم را برای تهیه این نوع از یخچال ها دارند, می توانند با خیال راحت نسبت به تهیه آن اقدام کنند.

کم مصرف ترین یخچال فریزر ایرانی

با توجه به اینکه در سال های اخیر کشور ما درگیر تحریم ها و مشکلات اقتصادی بودند, خرید یخچال های کم مصرف از رونق بیشتری برخوردار شده است. در گذشته اغلب یخچال های ایرانی همچون برند درج, به موتورهای معمولی مجهز بودند که با گذشت زمان بسیاری از تولیدکنندگان در این حوزه اقدام به استفاده از بهترین تکنولوژی روز دنیا در محصولات مورد نظر خود می کنند. بسیاری از ما با برندهای زیادی از محصولات خانگی در بازار آشنایی داریم که کاربرد هرکدام از آن ها متناسب با نیاز شما طراحی شده است. در ادامه مطالب شما عزیزان را با لیستی از کم مصرف ترین و بهترین مارک یخچال فریزر ایرانی آشنا خواهیم کرد که می توانید از آن ها بهرمند شوید.

کم مصرف ترین یخچال ایرانی

 

  • برند امرسان

همه ما انسان ها از زمان کودکی با این برند آشنا بوده ایم و آغاز فعالیت این شرکت از زمان ۱۳۶۲ بوده که خوشبختانه توانسته در این مدت موفقیت های چشمگیری را بدست آورد.  قیمت های مقرون به صرفه و… از مهمترین مزیت این دسته از یخچال ها است و اگر به دنبال خرید یخچالی کم مصرف هستید, بهترین پیشنهاد استفاده از این برند است.

  • برند ال جی مدل +G

مهمترین مزیت برند ال جی, کیفیت بالا و در عین حال قیمت مناسب آن است که خوشبختانه در بازار لوازم خانگی پرچم دار است. توصیه می کنیم نسبت به این مدل چشم پوشی نکرده و با خرید آن مطمئنا از آن پشیمان نخواهید شد.

  • برند برتینو

از دیگر برندهای شناخته شده و باکیفیت در این حوزه, برتینو است که توانسته فعالیت خود را از سال ۱۳۹۳ آغاز و در حال حاضر جزء تولیدکنندگان برتر وسایل خانه و سرویس جهیزیه محسوب شود. این شرکت سالیان سال تلاش کرده تا قطعات خارجی را وارد کشور کرده در کارخانجات خود اقدام به مونتاژ آن کند. تاکنون میزان رضایت همشهریان ما نسبت به خرید این برند, راضی کننده بوده و توصیه می کنیم شما نیز از آن بهرمند شوید.

  • برند اسنوا

اسنوا نیز در رده بندی بهترین مارک یخچال های ایرانی قرار می گیرد که توانسته با هدف کسب رضایت مشتریان خود, کیفیت بالاتری را نیز برای آن ها به ارمغان آورد. این شرکت از سال ۱۳۸۴ شروع به کار کرده و تا این مدت در دسته بندی های لوام خانگی صوتی و تصویری نیز توانسته تولیدات رضایت بخشی را به ارمغان آورد.

  • برند دیپوینت

این برند را بیشتر اوقات با نام گلسان شناخته و جزء قدیمی ترین یخچال های ایرانی و بادام ترین محصول در رده بندی این دسته از لوازم خانه و آشپزخانه است. در حال حاضر این شرکت هدف خود را مبنی بر انطباق محصولات خود با فناوری و طراحی روز دنیاست. در واقع همین برنامه ریزی سبب محبوبیت روزافزون و فروش بیشتر در میان مشتریان امروزه لوازم خانگی شده است.

نکات مهم قبل از خرید یخچال جدید ایرانی

بازار لوازم خانگی مخصوصا یخچال های فریزر دارای تنوع کالایی نسبت به مدل ها و قیمت های مختلف است که در اغلب اوقات شما را با احساس گیج کنندگی همراه خواهد ساخت. بسیاری از افرادی که در دام فروشندگان کلاهبردار افتاده اند, دلیل آن عدم توجه به یکسری نکات قبل از خرید یخچال بوده که منجر به پشیمانی آن ها نسبت به کالای خریداری شده می کنند. در ادامه مطالب شما عزیزان را با مفاهیم مهم آشنا خواهیم کرد که فراگیری این موارد سبب خریدی مطمئن و رضایت بخش برای شما خواهد شد. این موارد عبارتند از:

نکات مهم در خرید یخچال

 

  • توجه به قیمت کالا

اولین نکته‌ای که باید قبل از خرید یخچال نسبت به آن توجه ویژه‌ای داشت, کشف قیمت درست و میزان بودجه ای که برای تهیه این کالا مدنظر دارید. شما باید بعد از اینکه تصمیم خود را برای خرید جدی ساختید, به دنبال فروشگاه های اینترنتی وسایل آشپزخانه ارزان قیمت باشید تا بتوانید این محصول را با همان کیفیت و مرغوبیت با هزینه مناسب تهیه کنید. گاها دیده شده که به دلیل عدم آگاهی خریداران نسبت به کالای مورد نظرشان, بعضی از فروشندگان سودجو اقدام به عرضه همان کالا با قیمت بسیار بالا می کنند. بنابراین نسبت به این موضوع واقف بوده و از مراکز تائید شده اقدام به خرید کنید.

  • داشتن فیلتر محافظت از بو در یخچال

با پیشرفت دانش تکنولوژی در عصه لوازم خانگی, فضای داخلی یخچال های نسل جدید نیز متناسب با آن دچار رشد چشمگیری شده که نمونه بارز آن, فیلتر محافظت از بو است. این مزیت منجر به جلوگیری از بوی نامطلوب در محیط داخلی یخچال شده و در نتیجه میوه و سبزیجات با همان طراوت و تازگی متناسب با رطوبت داخلی یخچال تنظیم شده و از فاسد شدن آن ها جلوگیری می کند.

  • تعیین فضای یخچال

قبل از اقدام به خرید یخچال باید به میزان و حجم مواد غذایی که قصد نگهداری در داخل آن را دارید, تعیین کنید در صورت نیاز به یخچال بزرگتر, می توانید طرح های دوقلو بهرمند شوید.

  • توجه به مصرف انرژی

بعد از اینکه یخچال مورد نظر خود را انتخاب کردید باید به مصرف انرژی آن توسط برچسب هایی که در این زمینه چسبانده می‌شود, توجه کنید. برچسب انرژی با حروف الفبای لاتین شروع شده و هرچقدر مقدار آن به انتها نزدیک تر باشد, یخچال مورد نظر مصرف انرژی بالاتری داشته و در این زمینه توصیه برای خرید آن نخواهیم داشت.

  • عدم برفک گیری

معمولاً یخچال های قدیمی که از تکنولوژی امروز بی‌بهره بودند بعد از مدتی دچاره برفک و انباشت یخ در داخل فریزر می شدند و این امر در تمیز کردن, مشکلاتی را برای افراد به همراه داشت. خوشبختانه امروزه با توسعه فناوری و همچنین پیشرفت روز افزون یخچال های ساید بای ساید, این امر به طور کلی از بین رفته و شاهد توسعه روزافزون تکنولوژی در این زمینه بوده ایم که منجر به از بین رفتن این مشکل به طور کلی شده است.

  • قابلیت آبسردکن و یخ ساز

برخی از فریزرهایی که در کارخانجات معروف ایرانی تولید و عرضه بازار می‌شوند, دارای سیستم یخ ساز بوده و یخچال مورد نظر شما باید این قابلیت را دارا باشد. این مزیت منجر به این می‌شود تا مصرف انرژی را در باز و بسته کردن درب یخچال به حداقل رسانده و در این زمینه کاهش چشمگیری از برق مصرفی را به همراه داشته باشد.

داشتن تنظیمات eco

اجازه دهید این قابلیت را با مثال زیر توضیح دهیم; زمانی که شما قصد مسافرت داشته و زمان هایی که از یخچال استفاده نمی کنید یا درب آن را کمتر باز و بسته می کنید, در این وضعیت با وجود قابلیت eco منجر به این می‌شود که مصرف برق کمتری را شاهد باشید. معمولا این قابلیت در سال های اخیر متداول شده و اگر قصد تهیه یخچال مدرن را دارید, توصیه می کنیم نسبت به مجهز بودن این قابلیت حساسیت زیادی به خرج دهید.