برای آشنایی با انواع مختلف بالش ها همانند زمانی که اقدام به خرید تشک می کنید, تحقیق کنید چرا که بالش ها نقش حیاتی در حمایت و راحتی بدن شما در طول خواب دارند. اگر متوجه شوید که در طول شب چقدر در حال چرخش و یا در حالت بی قراری به سر می برید, در این زمینه بسیار احتیاط و سعی می کردید انتخاب بهتری داشته باشید. پیشنهاد می کنیم تا انتها با فروشگاه اینترنتی وسایل آشپزخانه هایپر جهاز همراه باشید تا در ارتباط با این موضوع بگوئیم که بهترین نوع بالش برای شما چیست و کدامیک متناسب با خواب شما طراحی شده اند.

امروزه انتخاب تشک برای افراد که قصد ازدواج دارند, جزء وسایل ضروری در لیست کامل جهیزیه تازه عروسان بوده و آن ها را موظف می کند تا اقدام به تهیه آن کنند. معمولا بسیاری از دختران تصور می کنند که تهیه بالش همانند ظروف پلاستیکی آشپزخانه کار آسانی بوده و نیازمند به آگاهی در این زمینه نیست. در پاسخ باید بگوئیم که این موضوع به حدی مهم و حیاتی است که کوچک ترین اشتباه سبب نارضایتی شما از خوابتان در آینده خواهد شد. داشتن تشک مناسب شروعی عالی برای بهتر خوابیدن است اما اگر بالش شما غیر استاندارد باشد، همچنان از خواب با کیفیتی که مورد انتظارتان است بی بهره خواهید بود. برای اینکه به شما کمک کنیم بهترین نوع بالش را برای سبک خواب خود پیدا کنید و به شما استراحتی را که شایسته آن هستید, ارائه دهیم عواملی را که در انتخاب خود باید در نظر بگیرید را به تفکیک جمع آوری کرده ایم و در ادامه به بررسی تک تک آن ها می پردازیم.

انواع مختلف بالش

آیا توجه کرده اید که اگر به دنبال یک بالش جدید هستید به چه عواملی نیاز دارید تا در طول شب راحت بخوابید. در پاسخ باید گفت که گزینه های زیادی برای بالش وجود دارد ولی وقتی نوبت به انتخاب بالش مناسب برای شما می رسد، ممکن است کمی کار سخت باشد و به عوامل متفاوتی بستگی داشته باشد. در اینجا برخی از رایج ترین انواع بالش آورده شده است که عبارتند از:

انواع مختلف بالش های ایرانیبالش پر

این وع از بالش در مقایسه با موارد دیگر بسیار مقرون به صرفه تر بوده ولی به دلیل چسبندگی بیش از اندازه پرها به هم, سبب ارتفاع بلند در زیر سر افراد خواهد شد. معمولا این نوع از بالش ها را برای راحتی های زیر شانه و زیر دست استفاده می شود. باید بدانید که این بالش از دشواری سختری برای تمیز کردن برخوردار هستند و غالبا وسایل شستشو و نظافت آن باید قدرت بالایی داشته باشد.

بالش پنبه

پنبه یک ماده فوق‌العاده رایج در انواع ملافه‌ها و پارچه‌ها است زیرا مقرون به صرفه بوده و به راحتی می توان از آن نگهداری کنید. پنبه قابل تنفس و نرم است اما این ماده به مرور زمان استحکام خود را از دست داده و صاف شده و در نتیجه کرک نامنظمی از آن به بیرون می آید.

بالش فوم

بالش های مموری فوم تسکین دهنده درد هستند و به خوبی روی سر و گردن شما قرار می گیرند. این ماده به سرعت به حرکت شما پاسخ می دهد و منحنی های شما را در مهد گردن قرار می دهد. برخی از آن ها حتی با مواد پلاستیکی دیگری همانند ژل، میکروبیدها و لاتکس ترکیب شوند.

بالش برای موقعیت های خواب

در حالی که بالشی را انتخاب می کنید تا حد زیادی بر اساس ترجیحات و عادات شخصی شما بستگی خواهد داشت تامتناسب با موقعیت خوابی که ترجیح می دهید انتخاب شود. آیا همانند اغلب جمعیت جهان به پشت، پهلو یا شکم می خوابید؟ اگر در تصمیم گیری برای بالش جدید مشکل دارید، ادامه مطالب می تواند برای شما بسیار کاربردی و مناسب باشد.

بالش برای موقعیت های خواب

  1. برای افرادی که به پشت می‌خوابند, بالش باید گردن و سر شما را نگه دارد اما نه آنقدر که گردن شما در یک زاویه غیرطبیعی قرار گیرد. به یاد داشته باشید، شما می خواهید ستون فقرات و گردن شما در هنگام خواب در یک راستا بماند بنابراین کسانی که پشت می خوابند احتمالاً یک بالش با ضخامت متوسط ​​یا چیزی نه خیلی زیاد اما نه خیلی صاف می خواهند.
  2. برای افراد خوابیده به پهلو نیز بالش باید سر شما را در حالت خنثی نگه دارد و آن را در راستای ستون فقرات حفظ کند. از آنجایی که شانه شما بیشترین فشار را هنگام خوابیدن به پهلو منتقل می کند، ممکن است بالشی پرتر و محکم تر بخواهید تا به گردن شما تکیه گاه مورد نیاز خود را بدهد و مقداری از وزن را از روی شانه را بردارد. یک شاخص خوب این است که سعی کنید چیزی به اندازه عرض شانه خود خریداری کنید.
  3. برای افرادی که روی معده می خوابند, این حالت استرس زاترین وضعیت برای کمر و گردن شما است بنابراین بسیاری از کارشناسان توصیه می کنند خود را برای خوابیدن در وضعیت دیگری آموزش دهید. ما می دانیم که نمی توانید عادات خواب خود را یک شبه تغییر دهید، بنابراین اگر روی شکم می خوابید، بالشی نرم تر انتخاب کنید تا ستون فقرات خود را تا حد ممکن خنثی نگه دارید.

کدام گزینه برای انتخاب بهترین نوع بالش برای شما بهتر است؟

اکنون که همه عوامل کلیدی را پیش روی خود گذاشته اید، کدام بالش برای شما و برنامه خوابتان بهترین خواهد بود؟ حقیقت این است که یک بالش مناسب برای همه وجود ندارد، همه این موارد فقط به ترجیحات شخصی و نیازهای خاص شما بستگی دارد.