به احتمال زیاد شما نیز در طول مدت زندگی خود برای یک بار هم که شده از شهرهای مرزی همچون بانه اقدام به خرید سرویس آشپزخانه و لوازم خانگی کرده‌اید. در سال‌های اخیر استقبال بی‌نظیری از مردم نسبت به خرید این اقلام ضروری در چنین بازارچه هایی شده است که این مسئله در سالیان سال میان افراد جامعه جا افتاده است. سوال مهمی که در اینجا باید نسبت به این موضوع تأمل و تفکر کرد این بوده که آیا هنوز هم باید برای خرید وسایل ضروری خانه خود از این مراکز اقدام به تهیه آن کنیم و مزایا و معایب خرید از بانه چیست. در واقع می توان گفت که پاسخ به این سوال برای بسیاری از افراد پیش آمده و جای هیچگونه نگرانی نسبت به این موضوع نیست چرا که به تمامی این مباحث پاسخ خواهیم داد. بنابراین تا انتهای این مقاله مفید و کارآمد با ما همراه باشید تا اطلاعاتی مهم و قابل تأملی را در زمینه خرید وسایل آشپزی از عمده فروشی لوازم آشپزخانه در شهر بانه و همچنین تجربیات افراد نسبت به تهیه اقلام خود از این مراکز را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

مزایا و معایب خرید از بانه

همانطور که در موارد بالا نیز اشاره کردیم; کمتر کسی از افراد جامعه شهرهای مرزی همچون بانه را برای خرید اقلام ارزان آشپزخانه نشنیده اند و یا برای یک بار هم که شده آن را از زبان دوستان و اطرافیان خود شنیده اند. در واقع می توان گفت که این شهرهای مرزی گلوگاه‌ها ورود و خروج کالاهای قاچاق بوده که به دلیل عدم پرداخت عوارض گمرکی منجر به ارزان شدن قیمت آن در میان بازارهای داخلی شده است. معمولا این اقلام ضروری و مورد نیاز از کشورهای همسایه همچون مالزی, ترکیه و عمارات به صورت قاچاق وارد کشورمان شده و همانطور که گفتیم دلیل ارزان بودن وسایل نیز همین موضوع خواهد بود.
در سالهای اخیر به خاطر افزایش نارضایتی مردم نسبت به این دسته از اقلام, دیدگاه افراد نسبت به این شهرها منفی شده است. البته این موضوع تا حدی درست بوده ولی در واقع میان این شهرهای مرزی, فروشگاه هایی وجود دارند که اجناس با کیفیت را می‌توان با قیمت پایین‌تر تهیه کرد. باید بگوئیم که هبچ گونه نگرانی از این بابت نبوده و در ادامه مطالب شما را با مزایا و معایب خرید لوازم آشپزخانه از بانه و یا دیگر شهرهای مرزی آشنا خواهیم کرد.

مزایا و معایب خرید از بانهتجربه خرید لوازم برقی از بانه

در سال‌های اخیر به دلیل تحریم های اقتصادی زیادی که نسبت به کشورمان تحمیل شده است, وارد کردن کالاهای اساسی و اقلام ضروری با هزینه‌های زیاد گمرکی مواجه می‌شده که ادامه این روند منجر به رشد قاچاق اجناس از شهرهای مرزی شده است. اما نکته‌ بسیار مهم که اغلب افراد نسبت به آن بی اطلاع هستند, این بوده که معمولاً افراد کولبر که اقدام به وارد کردن اجناس قاچاق از مرز های بیگانه به داخل کشور ما می کنند, در مسیرهای ناهموار و یا شرایط جوی نامناسب قرار می‌گیرند که نتیجه آن شکستگی و یا ضرب دیدگی اجناس حمل شده خواهد بود. در واقع همین موضوع علت اصلی کار نکردن و یا در واقع سوختگی بسیاری از اقلام برقی در میان افراد جامعه بوده که برای بسیاری از مردم سوال مبهم شده بود. بنابراین نسبت به این موضوع واقع بینانه باشید و سعی کنید اقلام مورد نیاز خانه و آشپزخانه خود را از مراکزی تهیه کنید که ضمانت اصالت کالا و بازگشت وجه در صورت نارضایتی را به مدت حداقل ۶ ماه برای شما ارائه دهند.

تشخیص اجناس تقلبی در شهر بانه

گاهی دیده شده که همه اجناس موجود در شهرهای مرزی بی‌کیفیت نبوده و در میان آن ها کالاهایی با اصالت و با کیفیت نیز دیده می‌شود. به همین منظور شما باید نسبت به آن یکسری نکات و دستورالعمل‌هایی را فرا گیرید تا منجر به ناآگاهی و سوء استفاده از شما نسبت به خریدتان نشود. این مباحث مهم که باید آن را فراگیرید عبارتند از:

  1. تشخیص اجناس تقلبی در شهر بانهاگر تصمیم به خرید غیر حضوری سرویس جهیزیه از بانه را داشتید, باید بگوئیم که دست نگه دارد چرا که میزان شکایت‌های ارجاع داده شده به مراجع قضایی بسیار زیاد اعلام شده است. معمولا بسیاری از کالاهای تقلبی با همین روش به مشتریان ارائه می‌شود و خوشبختانه آمار آن در سال‌های اخیر با توجه به پیگیری های نیروی انتظامی, روند کاهشی را به خود دیده است. بنابراین نسبت به این موضوع واقف بوده و تصمیم خود را مبنی بر خرید آنلاین از شهرهای مرزی و کالاهای قاچاق تغییر دهید.
  2. سعی کنید از فروشندگان معتبر نسبت به تهیه اقلام و لوازم ضروری آشپزخانه خرید داشته باشید تا در آینده نزدیک منجر به نارضایتی شما نسبت به کالای خریداری شده, نشود.
  3. به یاد داشته باشید; هر کالایی که علامت استاندارد و مرغوبیت را به همراه داشته باشد, اصل نخواهد بود چرا که در سال‌های اخیر بسیاری از افراد سودجو اقدام به تهیه برچسب های قلابی نسبت به این موضوع کرده اند. بنابراین سعی کنید از فروشگاه های معتبر نسبت به خرید اقلام ضروری آشپزخانه خود اقدام کنید.
  4. نکته حائز اهمیت دیگر این است که هیچ وقت صرفاً به ظاهر بسته‌بندی اکتفا نکنید چرا که بسیاری از این کالاها در شهرهای مختلف مرزی بر اثر جابجایی یا حمل ناصحیح, شکستگی و ضرب دیدگی می شوند که توسط افراد سودجو مورد ترمیم و بازسازی مجدد قرار می گیرند. بنابراین نسبت به این مسئله واقف بوده و سعی کنید از فروشگاه های معتبر خرید کنید.
  5. بهترین گزینه مدنظر که منجر به عدم کلاهبرداری فروشنده نسبت به مشتری می‌شود این است که از خدمات پس از فروش کالای مورد نظر بهرمند شوید. این موضوع یک فاکتور حیاتی برای تشخیص اجناس تقلبی بوده که اقلام اصل نسبت به این مورد دارای مزیت و برتری هستند.