به احتمال زیاد برای شما نیز پیش آمده که در هنگام تهیه غذا قسمتی از مواد غذایی دچار سوختگی شده و لایه دیگر به صورت خام و نپخته درآمده است. این موضوع مسئله امروز نبوده و سالیان سال بسیاری از خانم های خاردار را درگیر چنین حالتی کرده است که خوشبختانه با تولید شعله پخش کن بسیاری از مشکلات این چنینی تا حدود زیادی رفع شده است. در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات کامل در مورد شعله پخش کن و طرز استفاده از آن را به صورت جامع در اختیارتان قرار دهیم.

شعله پخش کن چیست؟

یکی از محصولات رایج و پرکاربرد که اغلب خانم های خانه دار در امور آشپزخانه برای جاانداختن غذا از آن بسیار استفاده می شود، شعله پخش کن نام دارد که غالباً از جنس فلز آهنی، لعابی و چدنی همراه با حفره های ریز بر روی آن ساخته می شو. وظیفه این محصول کنترل دمای گاز و یکنواخت پخش کردن حرارت به انتهای کف قابلمه و ظروف تابه می باشد.  غالبا شعله پخش کن ها دایره ای شکل و با قطر ۲۰ سانتیمتر تولید شده که برای هر نوع اجاق گاز و یا پیک نیکی قابل استفاده و بهره برداری می باشند.

کاربرد و ویژگی تقسیم کننده حرارت

استفاده از شعله پخش کن مزیت های فراوانی را به همراه دارد که در ادامه در رابطه با کاربرد و فواید این محصول فوق العاده اطلاعات کامل را در اختیار شما قرار می دهیم.

کاربرد و ویژگی شعله پخش کن

  1. دومین کاربرد که برای این محصول می‌توان نام برد، کنترل دما به حرارت زیر تابع بود که این امر سبب می شود غذایتان دچار سوختگی نشده و برای مواد غذایی همچون برنج و ماکارونی، محصولی عالی محسوب شود.
  2. شعله پخش کن، یک مانع جدی برای آسیب به ظروف کریستال و شیشه ای است. همانطور که می دانید شما برای پختن مواد غذایی در داخل ظروف کریستالی و… باید از اجاق گازهای صفحه ای استفاده کنید که شما با استفاده از شعله پخش کن، تا حدود زیادی از محدودیت ها خواهید کاست.
  3. این محصول سبب می‌شود تا انتقال دهنده یکنواختی از حرارت و گرما به کف تابه و قابلمه صورت گیرد و در نتیجه مواد غذایی موجود در داخل قابلمه به صورت کامل پخته شود.
  4. برای گرم نگه داشتن مایعاتی همچون شیر، قهوه نسکافه و غیره وسیله ای بسیار مناسبی است
  5. مورد بعدی برای افرادی که علاقه شدیدی به ته چین و ته دیگ دارند، خرید شعله پخش کن و طرز استفاده از آن بسیار عالی خواهد بود.

طرز استفاده از شعله پخش کن

معمولا شعله پخش کن ها از هرگونه مواد و جنسی که در تولید آن استفاده شده باشد، می توانند کالای مناسب و مرغوبی به حساب آیند. تنها کاری که شما عزیزان می توانید انجام دهید این است که این شعله پخش کن بر روی اجاق گاز قرار داده و سپس قابلمه را نیز بر روی این محصول بگذارید. البته باید به این نکته اشاره کرد که طرز استفاده از شعله پخش کن بسیار راحت است و نکته بسیار مهم در این موضوع، شیوه نگهداری از آن می باشد.

طرز استفاده از شعله پخش کن

  1. اولین و مهمترین نکته این است که هرگز شعله پخش کن را به صورت خیس بر روی حرارت گاز قرار ندهید چرا که به سرعت بخار را جذب کرده و محیط آشپزخانه را پر از دود و غبار خواهد کرد که برای سلامتی خانم های خانه دار بسیار خطرناک است.
  2. حتما بعد از هر بار استفاده از این محصول آن را تمیز کرده و اگر نیاز به شستن بود آن را شسته و سپس خشک کنید.
  3. مراقب باشید که روغن بر روی شعله پخش کن ریخته نشود چرا که در حین پخت منجر به آتش سوزی و یا گاهاً سبب سوختگی می‌شود.