اگر تا به حال تلاش کرده اید که ظروف آشپزی را برای یک آشپزخانه جدید بخرید و یا صرفاً سعی کرده اید کیفیت ابزار ها را در آشپزخانه فعلی خود بهبود ببخشید، احتمالاً متوجه هستید که تهیه وسایل ضروری آشپزخانه با کیفیت بالا دشوارتر از آن چیزی است که باید باشد. امروزه به هر کجا که نگاه می کنیم، شخصی به ما می گوید که محصولش را بخریم تا ظاهر زندگی ما را آسان تر کند و حتی این موضوع برای شما نیز اتفاق  افتاده است. در این وبلاگ قصد داریم تا در مورد فهرستی کامل از ظروف و ملزومات سرویس آشپزخانه صحبت کنیم که فراگیری آن سبب سهولت انتخاب های شما برای خرید اقلام خانه خواهد شد.

لیست کامل وسایل ضروری آشپزخانه

وقتی مراحل آشپزی خود را شروع کردیم، وقتی جستجوی خود را برای یافتن بهترین فهرست ظروف آشپزی و ملزومات ضروری آشپزخانه برای تهیه غذای با کیفیت آغاز کردیم، پر از سردرگمی و ناامیدی بودیم. اما پس از سال‌ها اصلاح تکنیک‌های آشپزی، ایجاد و آزمایش دستور العمل‌های ساده، یادگیری اصول برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی و ساختن یک برنامه‌ریزی قابل تنظیم برای افراد پرمشغله‌ای مانند ما، دقیقاً یاد گرفتیم که به چه ابزاری نیاز داریم تا یک آشپزخانه با کیفیت بالا و کاملا کاربردی را فراهم کنیم. در ادامه شما عزیزان را دعوت می کنم تا به دنبال بهترین لوازم ضروری آشپزخانه با کیفیت بالا و همه کاره باشیم که بیشترین ارزش را برای پول شما فراهم کند.

لیست کامل ظروف و ملزومات ضروری آشپزخانه چاقوی سرآشپز

اگر تا به حال از چاقوی سرآشپز ارزان برای نیازهای آشپزی خود استفاده کرده اید، تبدیل چاقوی قبلی خود به یک ابزار با کیفیت بالا تفاوت شب و روز را خواهد داشت. به طور جدی، وقتی چاقوی قبلی خود را به یک وسیله سرآشپز باکیفیت ارتقاء دادیم، نمی‌توانستیم باور کنیم که چقدر تیزتر، سنگین‌تر و راحت‌تر می‌توانیم مواد خود را با چاقوی باکیفیت برش دهیم. از آنجایی که می‌توانید از این ابزار جزء کالاهای فهرست ملزومات و ظروف آشپزخانه است بنابراین یک خرید با کیفیت بالا برای سال‌های آینده به شما ارزانی خواهد داشت.

تخته برش

یکی از اساسی ترین وسایلی که در آشپزخانه خود به آن نیاز دارید, یک تخته برش خوب است که شما هر بار که آشپزی می کنید از آن استفاده خواهید کرد. بنابراین بسیار مهم است که یکی را این اقلام را انتخاب کنید تا بادوام بوده باشد و در عین حال از طراحی خوبی بهرمند شده باشد.

پیمانه های اندازه گیری

فنجان های(پیمانه های) اندازه گیری برای محاسبه دقیق حجم مواد پخت و پز مایع یا جامد استفاده می شود و شاید فکر کنید که این محصول نمی تواند چیز خاصی باشد. اما در امر پخت و پز اندازه گیری بسیار مهم است که شما پیمانه های اندازه گیری در حجم های مختلف داشته باشید.

سرویس های پلاستیکی چند پارچه

از جمله ملزومات و  ظروف پرمصرف در آشپزخانه که جزء فهرست اقلام کاربردی بوده و بسیار مورد توجه خانم های خانه دار است, ست اقلام پلاستیکی است که با صرف هزینه کم, موارد زیادی از وسایل مورد نیاز را دریافت خواهید کرد. پلاستیک‌ها را می‌توان به شکل‌های مختلف طراحی کرد و اصولاً یکی از ویژگی‌های این دسته از اقلام شکل‌پذیری خوب آن‌هاست. یکی از برندهای وسایل پلاستیکی آشپزخانه  که می توان گفت یکی از محبوب ترین شرکت ها در نوعروسان است, هوم کت نام دارد. این شرکت با درک مناسب نیاز بانوان اقدام به محصولی کاربردی همچون سرویس جهیزیه کرده که توانسته از رشد فروش خوبی بهرمند شود.

سرویس های پلاستیکی چند پارچهکاسه های مخلوط کردن

برای مخلوط کردن سس های سالاد، ادویه جات ترشی جات، مارینادها، سس ها و حتی برای نگهداری باقی مانده غذاها، مجموعه ای از کاسه های همزن با کیفیت بالا ضروری است. این ست های کاسه مخلوط کن تقریباً برای انجام هر کاری قابل استفاده است و به راحتی برای ذخیره سازی و چیدمان روی هم قرار می گیرند.

صافی

برای چکاندن آب پاستا یا شستن سبزیجات و سالاد، آبکش یک قطعه ضروری برای آشپزخانه شماست. یک آبکش استیل ضد زنگ که به خوبی طراحی شده و دارای دسته‌ها و پایه‌های ارگونومیک ضد لغزش است تا در همه جا سر نخورد.

پوست کن سبزیجات

یک پوست کن سبزیجات واقعاً می تواند زمان آماده سازی غذای شما را تسریع بخشد، چه از آن برای پوست کندن سیب زمینی، هویج یا هر سبزی دیگر استفاده کنید.

دستگاه پوره

اگرچه دستگاه پوره سیب زمینی یک ابزار عالی بوده اما معمولاً شکل بسیار نامناسب و حجیمی داشته که انجام کارهای آشپزی را دشوار می کند. برای تهیه دستگاه پوره سیب زمینی در فهرست ملزومات و ظروف آشپزخانه باید به چند نکته مهم دقت کنید:
اول اینکه باید بچرخد، به این معنی که مانند اکثر دستگاه های دیگر، ابزار حجیمی برای نگهداری در کشو نباید باشد. دوم، از فولاد ضد زنگ با کیفیت بالا (بدون BPA) ساخته شده و برای تمیز کردن آسان در ماشین ظرفشویی قابل شستشو باشد.

هم زن

همزن اغلب یکی از پرکاربردترین اقلام در آشپزخانه شماست، بنابراین مهم است که به صورت ارگونومیک ساخته شده باشد. این کالا باید به خوبی در دست قرار گیرد و برای هم زدن سالاد، سس ها، تخم مرغ ها، دسرها و موارد دیگر بسیار کاربردی است. بعلاوه، قابل شستشو در ماشین ظرفشویی است، بنابراین لازم نیست نگران ذوب شدن یا تاب برداشتن دسته آن در گرما باشید.

مخلوط کن دستی

وقتی می خواهید یک سالاد ترد داشته باشید، مخلوط کن دستی بهترین دوست شماست. اگر نمی خواهید سبزی های مرطوب داشته باشید، باید آن‌ها را خشک کنید؛ «چرخش» آن ها ساده‌ترین راه برای خشک کردن سبزی هایتان است. کار با این وسیله بسیار آسان و ساده بوده و حتی دارای مکانیزم ترمز و قفل برای ذخیره سازی است.

آبمیوه گیری دستی مرکبات

گاهی اوقات، وظایف به ظاهر بی اهمیت و ساده ای در آشپزخانه هستند که بیش از آنچه باید، دردسر ایجاد می کنند. گرفتن آب لیمو یا لیموترش و نارنج یکی از این کارهاست. انجام این کار دشوار بوده و دستان شما آب میوه را می گیرند ولی دانه ها اغلب در غذای شما می شوند. همه این مسائل با یک آبمیوه گیری مرکبات حل می شود که یکی از ویژگی های آن گرفتن آب مرکبات است.

آبمیوه گیری دستی مرکباتچاقوی تکه ای

چاقوی صاف کننده یک چاقوی آشپزخانه با تیغه کوتاه است که می تواند برای کارهای زیادی مورد استفاده قرار گیرد. می توانید با آن پوست بگیرید و خرد کنید. نوک کوچک آن برای کارهای ریز مانند توت فرنگی (یا مشابه آن) بسیار عالی است.

چاقوی نان

چاقوی نان یک چاقوی دندانه دار است که معمولاً برای برش دادن نان استفاده می شود. یک چاقوی نان با کیفیت بالا همچنین می تواند برای برش دادن اقلام ظریف مانند کیک یا شیرینی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

ماهیتابه استیل ضد زنگ

یک تابه فولادی ضد زنگ احتمالاً یکی از بهترین ابزار های کار در آشپزخانه شما خواهد بود. از این ظروف برای سرخ کردن، تفت دادن غدا استفاده می شود. به همین دلیل، مهم است که یک ماهیتابه فولادی با کیفیت بالا انتخاب کنید که بتوانید برای تمام عمر از آن استفاده کنید.

قابلمه کوچک

برای پختن سوپ ها، خورش ها، پاستاها یا سس ها، یک قابلمه سبک و آسان برای پختن ضروری است. قابلمه ½ لیتری کوچک پیشنهادی ما برای آشپزخانه شما خواهد بود.

تابه گریل

تابه های گریل در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. چرا که آن ها برای کسانی که کباب زنی را دوست ندارند (یا کسانی که نمی‌خواهند در زمستان بیرون کباب کنند) عالی هستند. برای غذاهای تابستانی مانند همبرگر، ماهی قزل آلا برشته، کوفته و سبزیجات ترشی، یک تابه گریل ضروری است.

تابه پخت ورقه ای

تابه ورق پخت (یا تابه ورقه ای، سینی پخت، ورقه پخت) یک تابه فلزی مستطیلی و مسطح است که برای برشته کردن و پختن غذا در فر استفاده می شود. از تفت دادن سریع گل کلم، کلم بروکلی یا کدو حلوایی گرفته تا تهیه یک خوراکی خوش طعم. اگر تمایل به پخت دارید، یک ظرف ورقه پخت با کیفیت بالا یک مورد ضروری برای یک آشپزخانه است. از این تابه ورقه‌ای برای ایجاد فاصله بین غذا و خوشمزه تر کردن مواد پختنی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این ظرف ورقه ای در عین سب بودن, به راحتی تمیز شده و همانند جایگزین های ارزان قیمت, خم نمی شود.

کفگیر

این قاشق بزرگ که دارای شکاف ها یا سوراخ هایی برای تخلیه مایعات است، به آسان و ایمن تر پختن غذا کمک می کند. هنگام برداشتن چیزی از ماهیتابه در حالی که روغن غذاهای خوشمزه قابل چکیدن بوده، عالی است.

انبر

برای برگرداندن آسان گوشت ها و سبزیجات، یک جفت انبر خوب که بتواند انواع غذاها را با اندازه ها و وزن های مختلف تحمل کند، ضروری است. داشتن نوک سیلیکونی برای جلوگیری از خراشیدگی و مقاومت بالا در برابر حرارت بسیار مهم است تا پس از استفاده مکرر ذوب نشوند.

ملاقه

ملاقه در اصل یک قاشق بسیار بزرگ و دسته بلند بوده تا برای سرو غذاهای مایع مانند سوپ، خورش یا سس مورد استفاده قرار گیرد. ملاقه باید با ترکیبی منحصربه فرد از فولاد ضد زنگ و سیلیکون ساخته شده باشد، به این معنی که اگر آن را در قابلمه یا تابه خود بگذارید یا در ماشین ظرفشویی قرار دهید، ذوب نشود.

دستکش های اجاق

از دستکش های فر برای محافظت از دستان شما در برابر سوختن، هنگام انتقال غذای داغ به داخل و خارج از فر استفاده می شود. دیگر مجبور نیستید دست خود را در حوله بپیچید و سعی کنید ظرف خود را با یک دست بیرون بیاورید (تا نسوزد). دستکش های فر پیشنهادی ما از جنس سیلیکون با داخل پنبه ساخته شده اند و قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند. به علاوه، آن ها را می توان به راحتی تمیز کرد و حتی در ظاهر شیک به نظر رسید! قبل از شروع هر پخت و پز در فر با حرارت بالا مطمئن شوید که دستکش های فر با کیفیتی دارید. یک جفت دستکش خوب برای هر آشپزخانه ای ضروری است.

دستکش های اجاق گازترازوی آشپزخانه

برای اندازه‌گیری دقیق گوشت خام (دانه‌های قهوه) به یک محاسبه گر کوچک و سبک نیاز دارید.
این ترازو با صفحه نمایش LED روشن، اندازه گیری های بسیار دقیقی در واحدهای گرم و مثقال، دراندازه همه خوراکی های کوچک، برای اکثر مواد غذایی که به آن در امورات آشپزی نیاز دارید, عالی است.

ظروف پلاستیکی مواد غذایی

ظروف نگهداری مواد غذایی با کیفیت بالا صرفا برای آوردن ناهار به محل کار و نگهداری مواد در یخچال ضروری هستند تا برای چند روز تازه بمانند. ظروف پلاستیکی آشپزخانه قابل شستشو در ماشین ظرفشویی، یخچال، فریزر هستند و سازگار با محیط زیست ساخته شده اند.

فویل آلومینیوم

فویل آلومینیومی را می توان در آشپزخانه برای انواع اهداف مختلف استفاده کرد. از پخت و پز گرفته تا تمیز کردن، محافظت، بلند کردن یا بخارپز کردن، این یکی از ضروریات آشپزخانه همه کاره است.

حوله

همه افراد در آشپزخانه خود به حوله هایی برای خشک کردن ظروف، پاک کردن مواد ریخته شده، گردگیری و تمیز کردن منظم نیاز دارند.

قفسه ظرف(آبچکان)

حتی اگر ماشین ظرفشویی دارید، باز هم باید برخی از اقلام را با دست بشویید و یکی از این اقلام, آبچکان آلومینیومی است. این کالا که یک قفسه ظرفشویی با کیفیت بالا بوده می توانید ظروف خود را روی قفسه قرار دهید و منتظر باشید که آب آن به صورت کامل تخلیه شود.

کیسه های زباله کوچک

از آنجایی که همه به کیسه های زباله نیاز دارند، می توانید بهترین کیسه هایی را که دوست دارید, انتخاب کنید. این کیسه های زباله کوچک برای آپارتمان نشینانی که فقط برای یک سطل زباله کوچک جا دارند، مناسب است.
معمولا این محصول در اندازه کوچک هستند که برای سطل های زباله زیر سینک که باید در آن جا قرار گیرند عالی است. آن ها همچنین بسیار مستحکم بوده و می توانند در صورت پر بودن حمل شوند بدون اینکه نگران باشید که زباله ها را پاره کرده و در همه جا بریزند.