به احتمال زیاد برای شما نیز این مسئله رخ داده که اقدام به تهیه غذا کردید ولی قسمتی از کف ماهیتابه و یا مواد غذایی دچار سوختگی و یا عدم توزیع یکنواخت حرارت و گرما شده است. این موضوع برای امروز نموده و سالیان سال افراد شاغل و درگیر این مسئله هستند که خوشبختانه با تولید محصول جدید, بسیاری از دغدغه های افراد به خصوص خانم های خانه دار در این مبحث رفع شده است. معمولاً افرادی که قصد خرید شعله پخش کن را دارند به طور کامل اطلاع دارند که این محصول سبب توزیع یکنواخت گرما در زیر تابه یا قابلمه شده و در نتیجه منجر به گرم ماندن مواد غذایی برای مدت طولانی می شود. اگر شما همانند بسیاری از افراد قصد تهیه محصول کاربردی را دارید, پیشنهاد می کنیم که تا انتها با ما همراه بوده چرا که قصد داریم در رابطه با فواید شعله پخش کن اطلاعات زیادی را به شما ارائه دهیم.

شعله پخش کن, فواید و کاربردهای آن

همانطور که در موارد بالا نیز اشاره کردیم از جمله بهترین ظروف پخت و پز ایرانی در محیط آشپزخانه که برای تهیه یکنواخت و یا غالباً گرم نگه داشتن آنها برای مدت طولانی استفاده می شود، شعله پخش کن نام دارد. این وسیله ضروری و پرکاربرد با قرار گرفتن بر روی سطح اجاق گاز، سبب پخش شدن یکنواخت گرما به سطح خارجی تابه یا ظرف شده و در نتیجه از سوختگی مواد غذایی و یا حتی سر رفتن مایعات جلوگیری می کند.
همانگونه که در تصویر نیز مشخص است این محصول دارای محفظه و سوراخ‌های بوده که سبب انتشار و انتقال حرارت به داخل ظرف شده و در نتیجه انتقال دهنده خوبی برای ظروف تابه و قابلمه های گرانیتی می‌شود و فواید زیادی را می توان برای شعله پخش کن نام برده که از مهمترین آنها عبارتند از:

شعله پخش کن, فواید و کاربردهای آن

 

  1. مزیت و کاربرد بعدی این ابزار پر مصرف آرام پختن غذا و به دنبال آن جا افتادن انواع خورشت ها و غذاهای آبکی است این موضوع برای بسیاری از افرادی که علاقه زیادی به غذاهای اینچنین دارند بسیار قابل اهمیت بوده و سبب می‌شود که مواد غذایی با طعم مورد نظر صرف شود.
  2. مورد بعدی این است که بسیاری از ایرانی ها علاقه شدیدی به ته چین و ته دیگ خوشمزه مخصوص دارند اما غالباً به دلیل عدم آگاهی نسبت به این موضوع توانایی درآوردن ته دیگ را ندارند. امروزه با تولید محصول جدید با نام شعله پخش کن، این کار بسیار راحت بوده چرا که سبب می‌شود که انتقال حرارت به خوبی تقسیم شده و انتظار یک ته دیگ عالی و خوشمزه را از این محصول مناسب داشته باشید.
  3. فواید دیگر این محصول این است که از ریختن و سرازیر شدن قهوه نسکافه و یا دیگر مایعات مورد نظر شما بر روی سطح اجاق گاز جلوگیری کرده و در نتیجه سبب می‌شود تا از کثیف شدن اجاق گاز شما جلوگیری به عمل آورد.
  4. اگر شما بخواهید که ظروف شیشه ای و کریستالی را گرم نگه دارید پیشنهاد شما چیست؟ آیا این دسته از وسایل را بدون هیچگونه آگاهی بر روی شعله مستقیم گاز می گذارید. در پاسخ باید بگوییم که محصول شعله پخش کن سبب می شود تا شما نگرانی از بابت این موضوع نداشته باشید چرا که از حرارت مستقیم به شیشه و کریستال جلوگیری کرده و در نتیجه خطر و آسیب شکستگی کالای مورد نظر شما را ندارد.

نکات کاربردی در هنگام خرید و استفاده از تقسیم کننده حرارت

اکنون که تصمیم خود را برای خرید این محصول کاربردی از فروشگاه اینترنتی لوازم آشپزخانه ارزان قیمت را گرفته‌اید باید یک سری نکات و دستورالعمل ها را قبل از خرید کسب کنید تا در آینده منجر به نارضایتی شما از این کالای مورد نظر نشود. بدین منظور این دسته از نکات مهم عبارتند از:

نکات کاربردی در هنگام خرید و استفاده از شعله پخش کن

  1. اولین نکته مهم در خرید لوازم آشپزخانه به خصوص اقلام پخت و پز این است که هیچگاه در حالت خیس این دسته از وسایل را بر روی حرارت مستقیم اجاق گاز قرار ندهید چرا که بخار ناشی از تبخیر مایع سبب ایجاد دود در هوای آشپزخانه شده و درنتیجه تنگی نفس برای طبقه از افراد خاص را به وجود می آورد. این موضوع را چندین بار بیان کرده‌ایم و امیدواریم که ملکه ذهن خود قرار داده تا سبب انتقال آسیب به خود و خانواده محترمتان نشود.
  2. امروزه جنس پخش کن ها از فلزاتی همچون تفلون استیل آهن و غیره تولید می شود و این دسته از مواد سبب می‌شود تا محصول مقاومت بالایی در برابر حرارت مستقیم شعله گاز به همراه داشته باشد. بنابراین اگر قصد خرید این محصول از لوازم حراجی آشپزخانه را دارید به این نکته توجه ویژه داشته باشید و سعی کنید که از اجناس استیل در این حوزه بهره ببرید، چرا که شستشوی آسان تری را برای شما به همراه داشته و زنگ زدگی و یا پوسیدگی را در آینده برای شنا ندارد.
  3. گزینه بعدی که باید مد نظر قرار دهید این است که سعی کنید که دستگیره محصول از عایق مناسبی در برابر نفوذ گرما برخوردار بوده باشد و حرارت بیش از اندازه را متحمل شود. رعایت این نکته سبب می‌شود که شما در هنگام پخت و پز دچار سوختگی اعضای بدن مخصوصاً دستانتان نشوید.
  4. یکی از فوت های کوزه گری که شاید به جرات بتوان گفت به گوشتان نرسیده باشد این است که برای تمیز کردن شعله پخش کن باید از مخلوط آبلیمو و جوش شیرین بدین منظور بهره ببرید. این دو ماده سبب می‌شود تا جرم های موجود بر روی سطح فلزی کالا به صورت معجزه آسایی از بین بروند.  توجه داشته باشید که باید به مدت ۱۵ دقیقه بر روی آن گذاشته شود و بعد از این مدت شعلع پخش کن را با آب و اسفنج نرم مورد شستشو قرار دهید.
  5. همانطور که می‌دانید ریختن حتی چند قطره روغن بر روی سطوح فلزی داغ و حرارت دیده سبب شعله ور شدن آتش و در خوشبینانه‌ترین حالت برانگیختن دود غلیظ از فلز مورد نظر می شود. شعله پخش کن نیز به همین منظور است یعنی اگر شما مقدار روغن را بر روی آن بریزید شاهد چنین اتفاقاتی خواهید بود بنابراین نسبت به این موضوع واقف بوده و سعی کنید که مراقبت های لازم را در این زمینه مبذول نمایید تا منجر به آسیب دیدگی جسمی برای شما نشود.