یکی از مهمترین اقداماتی که زوجین جوان برای تشکیل زندگی مشترک خود باید انجام دهند, خرید جهیزیه است که تا همین چند سال قبل شاید با مبلغی مابین ۵۰ یا نهایتاً ۱۰۰ میلیون تومان می توانستید تمامی وسایل مورد نیاز خود را تهیه کنند. متاسفانه امروزه با رشد تورم چشمگیری که در کشور عزیزمان اتفاق افتاده، قیمت اقلام در لیست جهیزیه کامل عروس برای سال ۱۴۰۱ رشد چندین برابر داشته است و همین موضوع سبب شده که افراد نسبت به این اتفاق بسیار ناراضی و برای آن ها دلهره آور باشد. در این مقاله مختصر و مفید قصد داریم که به شما عزیزان لیست قیمت یک جهیزیه معمولی را ارائه دهیم که تمامی اقلام موجود در این لیست را سعی کردیم که با نرخ موجود کنونی در کشور برای شما ارائه دهیم. بنابراین تا پایان این مقاله مفید همراه ما باشید تا اطلاعات مفید در خدمت شما قرار گیرد.

قیمت یک جهیزیه معمولی در سال ۱۴۰۱

در این مطلب قصد داریم تا به شما عزیزان لیستی قیمت یک جهیزیه معمولی برای زوجین جوان را ارائه دهیم که با توجه به این نرخ بتوانید برآورد تقریبی از هزینه های موجود را داشته باشید. این موارد عبارتند از:

تبلیغ محصولات قیطانی و بافت

  1. ماشین لباسشویی در بازار کنونی از ۷ میلیون تومان شروع شده و تا ۳۵ میلیون تومان نیز قیمت‌گذاری می‌شود.
  2. اجاق گاز نیز در بازار قیمتی از ۷ تا ۹۰ میلیون تومان وجود دارد.
  3. خرید ماشین ظرفشویی نیز بسته به کارایی و جنس مورد نظر از ۱۲ تا ۶۰ میلیون تومان نیز قیمت گذاری می شود.
  4. سرویس پلاستیکی آشپزخانه نیز که مجموعه ای از اقلام مورد نیاز برای جهیزیه عروس است معمولاً از ۷ میلیون تومان شروع شده و تا ۳۲ میلیون تومانی نرخ گذاری می شود. این دسته از اقلام امروزه بسته به نوع شان در سرویس جهیزیه ۵۸ پارچه , ۷۰ پارچه و ۸۵ باشه تقسیم بندی شده و نرخ و قیمت هرکدام از آن ها بسته به میزان و تعداد اقلام موجود در داخل پکیج، متفاوت خواهد بود.
  5. مایکروفر، پلوپز و مخلوط کن هر کدام از آنها مابین ۳ الی ۲۰ میلیون تومان هزینه دارد.
  6. فرش ماشینی به صورت ۱۲ متری مابین ۵ الی ۱۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری می شود.
  7. سرویس مبلمان و سرویس چوب نیز که لوازم بسیار ضروری جهیزیه است، حداقل ما بین ۱۵ الی ۹۵ میلیون تومان باید هزینه کنید
  8. پرده نیز از ۳ میلیون تومان تا ۱۳ میلیون تومان بسته به نوع متراژ به کار رفته متفاوت خواهد بود.
  9. میز ناهارخوری نیز حداقل از ۴ تا ۸ میلیون تومان باید هزینه کرد.
  10. آبمیوه گیری، چرخ گوشت، سرخ کن نیز هر کدام از آنها امروزه در بازار فعلی مابین ۳ الی ۹ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شوند.
  11. چمدان متوسط نیز حدود یک تا دو میلیون تومان شروع می‌شود.
  12. سرویس خواب نیز مابین ۸ الی۳۰ میلیون هزینه دارد.
  13. برای خرید یخچال که یکی از اقلام اساسی جهیزیه عروس است بسته به نوع خارجی یا ایرانی بودن آن از ۱۹ الی ۶۰ میلیون تومان برآورد هزینه می شود.

قیمت یک جهیزیه معمولی در سال 1401خرید یک جهیزیه معمولی و نکات مربوط به آن

قبل از اینکه شما به دنبال لیست قیمت یک جهیزیه معمولی برای خود باشید، باید به یک سری نکات قبل از خرید این دسته از اقلام توجه کنید تا نتیجه بهتری را برای شما به همراه داشته باشد.

یک لیست کامل از اقلام ضروری تهیه کنید.

یکی از مهمترین کارهایی که قبل از خرید سرویس جهیزیه باید مد نظر قرار دهید، تهیه لیست کامل از وسایل مورد نیازی است که قصد خرید آن را دارید. در واقع تعداد وسایل جهیزیه آنقدر زیاد است که بدون در نظر گرفتن این لیست قادر به تهیه تمامی این موارد برای شما موثر نخواهد بود بنابراین بهتر است قبل از شروع به خرید این چک لیست به صورت ترتیب وار از اقلام ضروری و مورد نیاز شروع کرده و از خرید وسایل لوکس پرهیز نمائید.

قبل از خرید مشورت کنید

قبل از خرید لوازم جهیزیه سعی کنید که از دیگرانی که اقدام به تهیه این دسته از اقلام کرده‌اند مشاوره و مشورت بگیرید چرا که آنها این دسته از وسایل را برای مدت طولانی مصرف کرده و به خوبی با طرز کیفیت مورد نظر آشنایی دارند. سعی کنید، قیمت فروشگاه های مختلف را با یکدیگر بررسی کرده و راجع به شرایط خرید اقساطی در صورت نیاز به انجام آن و یا هر مسئله دیگر را پرس و جوی فراوانی داشته باشید. برای اینکه قیمت اقلام جهیزیه برای شما کمتر شود، این مرحله را یعنی پرسش قیمت وسایل از فروشگاه اینترنتی لوازم آشپزخانه ارزان قیمت را مدنظر قرار دهید

قبل از خرید مشورت کنیدخرید را متناسب با نیاز خانه صورت گیرد

قبل از خرید سرویس جهیزیه خود سعی کنید که ابعاد مساحت خانه خود را در نظر بگیرید. متاسفانه امروزه بسیار نوعروسان بدون توجه به مسائل و متراژ خانه، اقدام به خرید لوازم خانه و سرویس آشپزخانه می کنند که در آینده سبب نارضایتی کالای خریداری خواهد شد.

چشم و همچشمی نکنید

برای اینکه قیمت اقلام جهیزیه در سال جدید ۱۴۰۱ ارزانتر تمام شود سعی کنید با توجه به بودجه مورد نظر خود اقدام به خرید این دسته از  وسایل کنید.

هزینه نهایی یک جهیزیه معمولی چقدره؟

در موارد بالا  قیمت تک تک محصولات آشپزخانه و جهیزیه آشنا شدیم و این کار پیش میاد که به طور کلی و مجموعا چقدر باید در سال ۱۴۰۱ را کنار بگذاریم. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که به طور کامل هزینه سرویس جهیزیه شما بسته به انتخاب شما خواهد بود. اینکه چه برندی را انتخاب کنید چه تعداد از اقلام جهیزیه را تهیه و خریداری کرده و آیا به دنبال وسایل لوکس هستید و یا صرفا اقلام کاربردی و مورد نیاز را می خرید.  اما در حالت کلی لیست قیمت یک جهیزیه معمولی برای سال ۱۴۰۱ حداقل بودجه مورد نیاز ما بین ۱۵۰ الی ۳۵۰ میلیون تومان را باید در نظر بگیرید.