پلاستیک یکی از پرکاربردترین موادی است که از جمله کاربردهای آن شامل اقلام روزمره خانگی همانند ظروف سرو و پذیرایی و کیسه های پلاستیکی بوده که برای استفاده های متعدد تغییر کاربری داده اند. با در نظر گرفتن این موضوع، مشاهده مزایای بسته بندی پلاستیکی در مقایسه با سایر مواد دشوار نیست. اگرچه پلاستیک اختراع جدیدی نیست ولی تاکنون به عنوان روشی شناخته شده که برای چندین دهه از آن استفاده می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مزایای بسته بندی پلاستیکی می توانید تا انتها با ما همراه باشید چرا که اطلاعات مفیدی را برای شما درنظر گرفته ایم.

آیا بسته بندی اقلام پلاستیکی مزیتی دارد؟

امروزه با گسترش کسب و کارهای اینترنتی, مقرون به صرفه نیست که اقلام مورد نیاز مشتریان را به صورت نامنظم و با روش های سنتی به دست آن ها برسانیم. بنابراین محققان این عرصه به این فکر افتادند که با انجام بسته بندی کالاها بالخصوص وسایل و سرویس جهیزیه عروس و دامادها, علاوه بر نظم بخشیدن به این اقلام, منجر به رضایت خاطر آن ها شوند. شاید این سوال را از خود بپرسید که نیازی به بسته بندی در این زمینه نیست ولی در پاسخ باید گفت که اگر به بسته بندی نیاز نیست پس کالایی همچون سرویس پلاستیک هوم کت ۵۸ پارچه را با چه روشی می خواهید به دست مشتری برسانید؟ بنابراین ما در این مقاله برآن شدیم تا در ارتباط با مزایای بسته بندی اقلام پلاستیکی صحبت کنیم که در ادامه به تمامی آن ها خواهیم پرداخت.

  1. قابل انعطاف
  2. سبک وزن
  3. بادوام
  4. همه کاره
  5. فشرده – جمع و جور
  6. مقاوم در برابر خوردگی
  7. مقرون به صرفه
  8. شستشوی راحت و سریع

آیا بسته بندی اقلام پلاستیکی مزیتی دارد؟قابل انعطاف

از طریق تکنیک‌های مختلف ساخت، می‌توان طیف وسیعی از ظروف پلاستیکی را با طرح‌های منحصربه‌فرد و کاربردی ارائه کرد. انواع مختلفی از بسته بندی های پلاستیکی در بازار وجود دارد و ممکن است به شکل ظروف نوشیدنی، بطری های آب، جعبه های غذاخوری یکبار مصرف یا قوطی های گاز عرضه شوند.
پلاستیک یک ماده بسیار چکش خوار است، به این معنی که تغییرات زیادی را می توان بر روی این دسته از مواد مورد نیاز انجام داد. از سوی دیگر، مصرف کنندگان این آزادی را دارند که ظاهر خود را برای بسته بندی پلاستیکی که بیشتر با سلیقه آنها مطابقت دارد انتخاب کنند.

سبک وزن

بسته به نوع پلاستیک، این ماده می تواند از مواد طبیعی و مصنوعی تشکیل شده باشد؛ با این وجود ، وزن سبک آن را می توان به ساختار شیمیایی منحصر به فرد آن نسبت داد. بسته بندی ظروف پلاستیکی جدید باید از وزن سبک برخوردار بوده باشد تا افراد به فکر جایگزین مناسب دیگر در این زمینه نروند. به عنوان مثال، ظروف فولادی ضد زنگ حجیم هستند و به راحتی می توانند وزن قابل توجهی را هنگام حمل در داخل کیف اضافه کنند. اگر این محصولات با پلاستیک جایگزین شود، نتیجه یک ماده سبک تر است که همچنان همان کار را انجام می دهد. این موضوع به خصوص اگر شخصی حجم زیادی از اقلام را در هر زمان معین حمل کند، حتی یک تغییر ساده در مواد بسته بندی می تواند در ایجاد سهولت و راحتی آن فرد بسیار مفید باشد.

بادوام

بیایید نگاهی به بسته بندی مواد غذایی بیندازیم; معمولاً وقتی غذا را از رستوران بیرون می‌آورید، متوجه می‌شوید که آن‌ها را یا در ظروف پلاستیکی قابل استفاده اند یا در بسته‌بندی فویل نگهداری می‌کنند. اگرچه بسته بندی فویل ممکن است سبک تر از ظرف پلاستیکی به نظر برسد، اما آن ها واقعاً محکم نیستند و ممکن است هنگام حمل اقلام خانگی با مشکل مواجه شوید.
پلاستیک به طور قابل توجهی دوام بیشتری نسبت به سایر لوازم آشپزخانه دارد، به این معنی می توانید انتظار داشته باشید که غذا یا محصول ذخیره شده شما حتی پس از مدت ها همچنان کیفیت و شکل خود را حفظ کند. به عنوان مثال، فویل آلومینیومی را می توان به راحتی با یک حرکت ساده پاره کرد، اما پلاستیک نمی شود. حتی اگر بسته بندی به دلیل جابجایی، تغییر کند، پلاستیک همچنان به اندازه کافی انعطاف پذیر است تا شکل اولیه خود را حفظ کند.

همه کاره

یکی دیگر از ویژگی های خوب پلاستیک، تطبیق پذیری بالای آن است، حتی اگر محصولات پلاستیکی مانند کیسه های آشغال قبلا دور ریخته شده باشند، می توان آن ها را بازیابی و برای محصولات جدیدتر استفاده کرد.
یکی از نمونه های ساده و در عین حال ارزشمند این موضوع، آجر اکو پلاستیکی است، در واقع این ها بطری های پلاستیکی هستند که زمانی به عنوان ظروف مایعات مورد استفاده قرار می گرفتند و به عنوان جایگزینی مناسب برای بلوک های توخالی معمولی در طول ساخت و ساز استفاده می شدند. تولید بلوک‌های توخالی می‌تواند زمان‌بر باشد اما بسته‌بندی پلاستیکی که به‌صورت بطری در دسترس است، گزینه‌ای چندمنظوره و پایداری را برای ساختمان فراهم می‌کند.

همه کاره بودن ظروف پلاستیکیفشرده و جمع و جور

بسته بندی های پلاستیکی را می توان با سهولت نسبی در کنار انواع دیگر بسته بندی ها نگهداری کرد، این به این دلیل است که سازندگان به این نکته توجه کرده اند که مواد را به گونه ای طراحی کنند تا بتوان آن را روی اشیاء دیگر قرار داد.
جدای از ظرفیت ذخیره‌سازی اسناد متعدد, حتی یک پاکت پلاستیکی کوچک می‌تواند به راحتی سر بخورد و با کتاب‌ها جا بیفتد. در حال حاضر همه انواع بسته بندی های پلاستیکی ارگونومیک هستند به این معنی که می توان آن ها را بدون اینکه شخص مجبور باشد برای انجام این کار تلاش زیادی انجام دهد, حمل کرد.

مقاوم در برابر خوردگی

فلزات، به‌ویژه آن‌هایی که محتوای آهن بالایی دارند، مستعد خوردگی و پوسیدگی هستند یعنی چیزی که مطمئناً در پلاستیک‌ها نخواهید یافت. هنگامی که برای بسته بندی استفاده می شود، به این معنی است هر اقلامی که در داخل مواد ذخیره می شود توسط تغییرات شیمیایی که می تواند کیفیت آن را کاهش دهد در معرض خطر قرار نمی گیرد.
استفاده از بسته بندی پلاستیکی برای مواد غذایی شما در مقایسه با سایر مواد مانند مقوا یا کاغذ، انتخاب بسیار مطمئن تری است. هیچ الیاف پلاستیکی نمی تواند مواد غذایی را حتی پس از گذشت مدتی از نگهداری آن در بسته بندی آلوده حفظ کند. علاوه بر این، ظرف را می توان در داخل یخچال نیز نگهداری کرد تا با مشکل بسیار کمی، تازگی محصول را طولانی تر کند.

مقرون به صرفه

ابزارهای مورد نیاز برای محاسبه هزینه های بسته بندی هم برای مقوا و کاغذ، و هم برای بسته بندی های لوازم سرویس بهداشتی عروس در اینترنت و بین فروشندگان وجود دارد که می توانید برای بالا بردن اطلاعات خود از آنها استفاده کنید. ولی پیشنهادی که ما به شما می دهیم در نهایت، بسته بندی پلاستیکی نسبتاً ارزان است، زیرا فرآیند تولید جایگزین های ارزان قیمتی را ارائه می دهد؛ اگر قصد دارید از بسته بندی های پلاستیکی موجود در بازار استفاده کنید.