تصاویر و آثار هنری راهی فوق العاده برای ابراز محبت و افزایش حس دوست داشتن بوده که تابلو عکس یکی از این راه های فوق العاده است. اما این موضوع یک طرف مبحث بوده و احتما برای اغلب افراد نصب تابلو بر روی دیوار امری دلهره آوره و ترسناک باشد. خوشبختانه، ما با یک راه حل ساده تر و کم استرس تر را یافته ایم و آن نصب تابلو عکس بدون میخ بوده و شم باید تنها نحوه گردآوری آن را بیاموزید. در این راهنمای گام به گام، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه تصاویر را بدون میخ آویزان کنید و بهترین اتصالات را برای حداقل آسیب به دیوارها به شما نشان خواهیم داد.

نکات مهم قبل از شروع به نصب تابلو

قبل از اینکه در پروژه آویزان عکس خود استارت بزنید، در اینجا یک چک لیست از مواردی که باید در نظر بگیرید را برای شما دوستان عزیز گردآوری کرده ایم که عبارتند از:

نکات مهم قبل از شروع به نصب تابلوتصاویر خود را در جلوی دید و چشمان آویزان کنید. آویزان کردن عکس‌ها به برنامه‌ریزی کمی نیاز دارد – به‌ویژه در مورد محل و ارتفاع آن ها که گاها اغلب خانم های خانه دار در این زمینه دچار اشتباه می شوند. سعی کنید نقطه مناسب را انتخاب و سپس عکس‌های خود را در سطح چشم مهمانان آویزان کنید تا راحت‌تر دیده شوند( به یاد داشته باشید که سطح دید در اتاق‌های نشیمن و اتاق‌های غذاخوری که بیشتر در آنجا می‌نشینید, پایین‌تر خواهد بود).

موقعیت قرارگیری تابلو بر روی دیوار را به یاد داشته باشید. همانطور که می دانید; هیچ چیز بدتر از آویزان کردن یک عکس نازیبا نیست و این مشکل زمانی است که شما از حالت های مختلف به موقعیت قرارگیری آن توجه نکرده اید. برای رفع این مشکل, قبل از شروع به آویزان کردن عکس‌ها، از کسی بخواهید که قاب را به دیوار نگه دارد, (در حالی که از تراز استفاده می‌کنید تا مطمئن شوید که صاف است) سپس یک خط کم رنگ در امتداد لبه بالایی قاب بکشید تا موقعیت را مشخص کرده باشید.

وزن قاب عکس را بدانید. بسیار مهم است که بدانید میخ مورد نظر توانایی حمل و نگه داشتن تابلو را داشته باشد. این کار را انجام دهید تا بعداً از فاجعه جلوگیری کنید!

نحوه نصب تابلو عکس بدون میخ زدن به دیوار

از چه چیزی استفاده کنید: اگر نمی خواهید روی دیوار سوراخ ایجاد کنید، باید عکس خود را همراه با برچسب های تحتانی در پشت تابلو آویزان کنید. این برچسب ها در طیف وسیعی از اشکال و اندازه‌های متناسب با قاب عکس، پوستر شما بوده و با اندازه‌ها و وزن‌های مختلف می‌توانند از آن‌ها روی دیوارهای خشک، کاشی، فلز، چوب و شیشه استفاده کنید. برای تهیه این کالای ارزشمند به صورت ارزان, می توانید به ارزانسرای لوازم خانه و آشپزخانه در سراسر شهرتان مراجعه و این محصول را با قیمت عالی و منصفانه تهیه و خریداری نمائید. در ادامه مطالب قصد داریم تا در راطه با آویزان کردن تصاویر با نوارهای چسبان به جای میخ که یک فرآیند سریع و آسان بوده شروع کنیم. نصب تابلو بدون میخ تنها چند دقیقه به طول می انجامد و برای اطمینان از نصب صحیح این مراحل را دنبال کنید.

  • نحوه نصب تابلو عکس بدون میخ زدن به دیواردیوار را تمیز کنید

در ابتدا دیوار منزل خود را با یک پارچه کهنه پاک کرده و سعی کنید که هیچ گونه گرد و غباری بر روی آن باقی نماند.

  • موقعیت تابلو را مشخص کنید

از شخصی بخواهید که قاب عکس شما را در موقعیتی مقابل دیوار نگه دارد و سپس یک علامت در امتداد مرکز بالای تصویر بکشد و از چندین زاویه به آن نگاه کنید تا مطمئن شوید که صاف است. زمانی که آماده آویزان کردن عکس هستید، می توانید از این خط به عنوان راهنما استفاده کنید.

  • برچسب های پشت قاب را یکی یکی جدا کنید 

در انتها اطمینان و بررسی نهایی را انجام دهید که آیا وزن قاب قابل تحمل بوده و خطری چون افتادن عکس وجود ندارد؟ البته تمامی این اطلاعات بر روی برچسب های قابی که خریداری می کنید موجود بوده و نیازی به حساسیت در این مرحله نمی باشد.

  • در مرحله آخر قاب را به دیوار بچسبانید

به مدت ۳۰ ثانیه روی برچسب ها فشار وارد کنید تا مطمئن شوید که نوارهای آویزان عکس به طور ایمن چسبیده شده باشند.

در واقع این نوارهای آویز یا برچسب های عکس نوعی محصول کاربردی بوده که برای اغلب افراد حساس به میخ کوبیدن به دیوار, مورد نیاز است. بهره بردن از این چسب پشت قاب, همانند روش‌های سنتی آویزان کردن عکس، هیچ گونه سوراخ‌ یا آسیبی به دیوارهای شما وارد نکرده و در عین حال بسیار سریع نصب می شوند. آن ها همچنین قابل جابجایی بوده و به راحتی می توانید آثار هنری خود را هر زمان که می خواهید دکوراسیون خانه خود را تازه کنید، محل قرارگیری عکس را نیز عوض کنید!