در زمان های نه چندان دور, هدف از دادن جهیزیه برای شروع زندگی جدید, نوعی کمک به آقای داماد در تامین هزینه های خانواده بوده و اقلام جهیزیه های قدیم شباهت زیادی به موارد امروزی نداشت. به عبارت بهتر جهیزیه های آن دوران خیلی ساده تر, بدور از تجملات بود و همانند امروزه اینقدر پر زرق و برق نبود. رسوم قدیمی جهیزیه در میان قوم های مختلف کمی متفاوت است, برای مثال در برخی از طوایف کشور خرید جهیزیه بر عهده داماد بوده و برخی دیگر از اقوام معتقدند داماد باید همه ضروریات زندگی را برای عروس تامین کند. تمامی این نگرش ها تا حدودی درست و صحیح بوده و ما در این مطلب قصد داریم تا شما عزیزان را با نکات مهم در خرید سرویس جهیزیه که کمتر بدان توجه می شود, آشنا کنیم. پس بنابراین تا انتها با فروشگاه اینترنتی وسایل آشپزخانه هایپر جهاز همراه باشید.

نکات کلیدی در خرید سرویس جهیزیه عروس

نکات ضروری و مهم در خرید سرویس جهیزیه چیست؟ چطور به راحتی جهیزیه خود خریداری کنیم؟ چطور لیست جهیزیه تهیه کنیم تا بر اساس آن و با خیال راحت اقدام به خرید کنیم؟ در ادامه این نوشتار، به تحقیق در مورد سوالات اشاره شده، می پردازیم. همراه ما باشید.

خرید سرویس جهاز و مکات کلیدی آندر عصری که ما درآن زندگی می کنیم, اینکه خانواده داماد و یا خانواده عروس جهیزیه را تهیه کنند, یک مسئله توافقی بوده و حالاتی هم وجود دارد که داماد خودش همه اقلام ضروری و مهم را خریداری می کند ولی به هر حال, خانواده ها روی موضوع جهیزیه و اقلام که باید خریده شود حساسیت خاصی دارند. هایپر جهاز یکی از بهترین مراکز فروش آنلاین لوازم خانه و آشپزخانه است که در آن می توانید همه اقلام پلاستیکی نظیر سرویس جهیزیه ۵۸ پارچه هوم کت و…. را برای خود یا دیگر اعضای خانواده خود تهیه و خریداری نمائید. در ادامه مطالب شما عزیزان را با مهمترین نکات در زمینه خرید سرویس جهیزیه برای عروس خانم ها و یا آقا دامادها آشنا می کنیم که فراگیری آن کمک شایانی در انتخاب های شما خواهد داشت.

  • میزان هزینه, برای خرید جهیزیه را معین کنید!

یکی از ضروری ترین نکته هایی که در خرید جهاز باید بدانید، مقدار بودجه ای است که برای خرید جهیزیه در نظر گرفته اید. معین کردن میزان این بودجه، بسته به محدودیت های مالی که دارید، راحت تر می تواند نسبت به اولویت بندی خرید ها تصمیم گیری کنید. متاسفانه اغلب دختران تازه عروس نسبت به این موضوع واقف نبوده و در نتیجه منجر به شکست روحی در آینده نچندان دور برای آن ها می شود.

  • متراژ خانه ای که برای آن جهیزیه تهیه می کنید را مشخص کنید!

اگر خانه ای دارید و متراژ آن مشخص است, پس اندازه و سایز هر کدام از اقلام جهیزیه را می دانید؛ اما اگه قصد اجاره خانه ای را دارید، حتما چند ساعت از زمان خود را اختصاص دهید و با سر زدن به چند مشاور املاک یا جستجو در آگهی های فضای مجازی و… خانه هایی که توانایی اجاره آن ها را دارید را جست وجو کنید. با این کار، دید بهتری نسبت به خانه هایی مختلفی که در آینده برای اجاره بررسی می کنید، پیدا خواهید کرد و وسایل مورد نظرتان هم در فضای خانه زیباتر به چشم می آیند.

  • از نکات مهم خرید جهاز, تهیه لیستی از اقلام جهیزیه است!

یکی از مهمترین اقداماتی که قبل از خرید جهاز لازم است انجام دهید، تهیه لیستی کامل از جهیزیه عروس است که شامل همه اقلام مورد نیاز در زندگی مشترک خواهد بود. در تهیه این لیست توصیه داریم که تلاش حداکثری خود را مبنی بر تهیه اقلام وسایل شخصی مورد نیاز و کاربردی داشته باشید. هر کالایی که فکر می کنید سالی یک بار از آن ها استفاده خواهید کرد را از لیست خود خط بزنید. یادتان باشد که بخشی از لذت زندگی دونفره، خریدهای کوچکی هستند که در آینده و بر اساس نیازتان خواهید داشت. پس خرید بعضی از کالاهایی که فعلا به آن احتاج ندارید را به زمان دیگری موکول کنید و تنها محصولاتی را در لیست خود قراردهید که استفاده روزانه از آن خواهید داشت.

تهیه لیست اقلام ضروری جهیزیه

 

  • اولویت بندی کنید!

سبک و سیاق زندگی هر فردی، لوازم مورد نیاز در زندگی او را مشخص کرده و شما عزیزان باید سعی کنید که برای اولویت بندی اقلام مورد نیاز خود, سبک زندگیتان را بررسی کنید. اگر اهل رفت و آمد مهمانی هستید، لوازم پذیرایی را در اولویت اول خرید خود قرار دهید و اگر به جای چای بیشتر قهوه میل می کنید، قهوه جوش یکی از ابزار های مهم لیست شما می باشد. اولویت بندی برای خرید جهیزیه، تهیه اقلامی است که برای آرامش و آسایش شروع یک زندگی دونفره است و خرید کالا های لوکس به هیچ وجه در اولویت لیست شما نباید باشد.

تبلیغ محصولات قیطانی و بافت

  • قبل از خرید خوب تحقیق کنید

یکی از اقدامات سودمند، بعد از تهیه فهرست خرید جهیزیه، تحقیق است. سعی کنید درمورد کیفیت و استحکام برندهای مختلف در هریک از اجناسی که قصد خرید دارید، زیاد تحقیق کنید. تحقیق درخصوص مدل کالا, برند و… صرفه جویی خوبی در وقت و هزینه شماست. هرچه تحقیقات دقیق تر و کامل تر باشد، به همان نسبت می توانید با مراجعه به فروشگاه ها و حراجی های لوازم آشپزخانه در سطح شهر, کالای مورد نظر خود را تهیه و خرید کنید.

  • از لوازم گران و بزرگ شروع کنید!

ابتدای لیست سرویس جهیزیه محصولات بزرگ و گران تر را بگنجانید. با این ترفند، به سادگی می توانید اصل بودجه ای که دارید را به خرید این اقلام مهم و ضروری اختصاص دهید. لوازم آشپزخانه، جزء لوازم واجب و گران قیمت بوده و شما باید سعی کنید که از محیط آشپزخانه برای تهیه وسایل شروع کنید. قبل از خرید اجاق گاز، حتما درنظر داشته باشید که بیشتر آشپزخانه ها، گاز رومیزی دارند و خرید اجاق گاز جداگانه نیازی نیست.