در چند سال اخیر استفاده از قهوه و نوشیدن آن در میان بسیاری از عموم جوامع بالخصوص جوانان کشور ما رواج زیادی پیدا کرده است و از مهمترین دلایل آن ارزش غذایی بالا و مفید این ماده ارزشمند است. به همین منظور برای اینکه شما نوشیدن قهوه را با طعم خاص و مختص به خود را داشته باشید، نیاز به به یک وسیله کاربردی همچون قهوه ساز بوده تا طعم دلچسب آن را را برای شما تداعی کند. از این بابت در این مقاله قصد داریم تا نکات مهم در زمینه خرید قهوه ساز را برای شما ارائه دهیم که با خواندن و مطالعه آن در زمان نسبتاً کوتاه می توانید مناسب ترین و در عین حال مرغوبترین ابزار مناسب در این زمینه را با صرف هزینه‌ای کمتر تهیه کنید.

قهوه ساز بخرم یا نه

در واقع قهوه یکی از نوشیدنی های مرغوب با ارزش غذایی بالا بوده که در سراسر جهان علاقه مندان زیادی را به خود جلب کرده که این آمار هر روزه در حال افزایش است. در گذشته قبل از تولید دستگاه های جدید در زمینه تهیه این اکسیر انرژی بخش, از قهوه جوش استفاده می‌کردند که دارای کارایی سنتی و ساده‌ای در زمینه فراهم کردن نوشیدنی به همراه داشت.

قهوه ساز بخرم یا نه
اما امروزه با تولید این دستگاه بسیاری از نیازهای افراد در این زمینه کاسته شده و افراد توانسته اند با راحتی بیشتری اقدام به تهیه نوشیدنی قهوه کنند. بنابراین اگر شما نیز نیازمند به نوشیدن قهوه در طول روز و یا در مدت زمان مشخص هستید, پیشنهاد می‌کنیم که فرصت را از دست ندهید و از دستگاه های جدیدی که در زمینه نقش آفرینی می کنند, استفاده کنید.

مهمترین نکات ضروری در هنگام خرید قهوه ساز

همانطور که در موارد بالا نیز به آن اشاره کردیم قبل از خرید قهوه ساز باید به یک سری نکات ضروری و مهم در این زمینه توجه ویژه داشته باشید تا در آینده منجر به پشیمانی شما نسبت به کالای خریداری شده نشود. این نکات مهم در هنگام خرید قهوه ساز عبارتند از:

مقدار و حجم دستگاه

یکی از پارامترهای اولیه برای خرید قهوه ساز مورد نیاز, انتخاب حجم و مقدار دستگاه مورد نیاز برای تهیه قهوه می باشد. در واقع بسیاری از قهوه ساز ها دارای اندازه های متفاوت و مختلفی هستند که هر کدام از آن ها متناسب با نیاز و خواسته های شما اقدام به تهیه قهوه خواهند کرد.

خرید قهوه ساز متناسب با سلیقه شما

انتخاب افراد در قهوه ساز متفاوت بوده و گاها دیده می‌شود که اغلب آن ها ترجیح می دهند تا صفر تا صد تولید نوشیدنی قهوه را به صورت دستی انجام دهند. در واقع این گزینه صرفاً برای افرادی مناسب است که نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری به خرج داده و دوست دارند که در این زمینه تمامی فعالیت آن ها برای گردآوری نوشیدنی رصد شود. اگر علاقمند هستید که زمان زیادی را برای تهیه نوشیدنی قهوه صرف کنید, بهترین گزینه قهوه ساز برقی نوع قطره چکان است چرا که کنترل بیشتری بر روی مراحل تولید آن خواهید داشت. در صورتی که نیازمند به نوشیدن قهوه در طول روز هستید, بهترین گزینه قهوه ساز با نوع برنامه پذیر است که در واقع زمان کمتری را از شما گرفته و پروسه تهیه قهوه را با سرعت بیشتری انجام خواهد داد. بدین منظور می توانید این محصول را از فروشگاه ها اینترنتی لوازم آشپزخانه به صورت ارزات قیمت تهیه و خریداری نمائید. دلیل تهیه محصولات خانگی از چنین فروشگاهی این است که هایپر جهاز سالیان سال خود را با عنوان عمده فروش لوازم آشپزخانه معرفی کرده و در این راستا توانسته مشتریان زیادی را به خاطر قیمت مناسب کالاها و اقلام خانگی کسب کند.

توجه به ظرفیت خروجی قهوه ساز

توجه به تعداد و ظرفیت خروجی قهوه از جمله پارامترهای مهم و اساسی برای انتخاب قهوه ساز بوده که از تاخیر در تهیه نوشیدنی برای دیگر اعضای خانواده جلوگیری خواهد کرد. در واقع خروجی تهیه قهوه در این دستگاه ها یکسان نبوده و گاهاً از یک فنجان تا یک قوری که برای چندین نفر مورد استفاده می شود, متفاوت خواهد بود. به همین خاطر نسبت به این فاکتور توجه ویژه ای داشته باشید تا در روزهای آتی بعد از خرید دچار پشیمانی نسبت به آن نشوید.

قدرت بخار دستگاه

به طور یقین قدرت موتور به کار گرفته شده در برخی از لوازم سرویس جهیزیه همچون قهوه ساز اثر مستقیمی بر تولید محصول نهایی خواهد داشت. در واقع قدرت بکار گیری فشار بخار در دستگاه های قهوه ساز متناسب با نیاز صنعتی و مصرفی شما تعریف شده که برای هریک از آن ها باید خرید جداگانه ای داشته باشید.

نکات ضروری در هنگام خرید قهوه سازجنس بدنه و طراحی آن

شاید به جرات بتوان گفت که مهمترین فاکتور برای خرید دستگاه های قهوه ساز, توجه به ظاهر و طراحی محصول مورد نظر می باشد که غالباً برای خانم های خانه دار و یا زوجین جوان از اهمیت بالایی برخوردار است. به طور یقین توجه به طراحی بدنه, زمینه حفظ دکوراسیون خانه شما را ابجاد کرده و از سوی دیگر انتخاب جنس بدنه مقاوم، تاثیر مستقیمی بر افزایش طول عمر دستگاه و عدم خرید مجدد آن برای شما به همراه دارد.

تهیه قهوه ساز چندکاره

اغلب شرکت‌های تولیدکننده قهوه ساز برای جذب بیشتر مخاطبان و مشتریان خود اقدام به تهیه دستگاه های چند کاره می کنند. این قابلیت چند کاره بودن قهوه سازها سبب شده که محبوبیت زیادی را در بین بسیاری از مشتریان کسب کرده و به اصطلاح به جای خریدهای تک کاربردی، می توانند با یک تیر دو نشان را مورد هدف قرار دهند. این یعنی به جای اینکه از دستگاه‌هایی استفاده کنند که صرفاً اقدام به تهیه قهوه می‌کنند از اقلام چندکاره بهره ببرند تا علاوه بر تهیه قهوه, کاپوچینو و اسپرسو نیز را نیز شامل شود.

نوع فیلتر

باید به این نکته توجه ویژه داشته باشیم که برخی دستگاه های قهوه ساز دارای فیلترهای دائمی و برخی دیگر دارای فیلترهای قابل تعویض هستند. در واقع این فیلتر ها سبب شد تا کیفیت بیشتر و مرغوبیت نتیجه نهایی را برای شما رقم بزند. معمولا اغلب افراد از نوع دائمی به خاطر صرفه اقتصادی آن استفاده می‌کنند و تنها مشکل و معایبی که برای آن می توان نام برد, صرف زمان و انرژی در شستشوی آن است. از سوی دیگر همانطور که گفته شده, فیلتر نوع دوم یکبار مصرف و از لحاظ بهداشتی مناسب بوده و با هر بار استفاده می توانید آن را تعویض کنید.

برنامه پذیر بودن دستگاه

احتمالا برای شما نیز این ویژگی جذاب به نظر می رسد که با برنامه ریزی ساده در هنگام بیدار شدن از خواب صبح, می توانید به صورت کاملا خودکار, نوشیدنی گرم همچون قهوه را برای روز بعد محیا کنید. برای انجام این کار لذت بخش کافیست که از شب قبل با فشردن چندین کلیک ساده و تنظیم موارد موجود در دستگاه, می توانید صبح بعد نوشیدنی دلخواه خود را مطابق با تنظیم دلخواه خود میل کنید.

گرم نگه داشتن قهوه برای مدت طولانی

در صورتی که شما جزء افرادی هستید که تمایل زیادی برای گرم نگه داشتن قهوه در طول روز دارید باید از مدل هایی از قهوه ساز استفاده کنید که این قابلیت را به همراه داشته باشد. در واقع این گزینه می تواند برای زمان طولانی قهوه مورد نظر شما را گرم و تازه نگه دارد که در این رابطه شاید به یک مشکل بربخورید. تنها مشکلی که شاید برای شما در دراز مدت اتفاق بیفتد, ایجاد طعم سوخته قهوه در باند مدت است. در واقع زمانی که شما اقدام به نگهداری قهوه برای یک روز کامل می کنید, این عمل منجر به ته نشین شدن تلخی قهوه در کف فنجان و یا دستگاه مورد نظر شده و به مرور زمان در تهیه قهوه های بعدی شما را با طعم تلخ تری مواجه خواهد ساخت. بنابراین نسبت به این موضوع واقف بوده و سعی کنید آگاهی خود را در خرید این دسته از وسایل افزایش دهید.

گرم نگه داشتن قهوه در قهوه ساز

تا چندسال اخیر خرید قهوه ساز جزء ضروریات لوازم آشپزخانه نبوده ولی امروزه با افزایش فرهنگ نوشیدن قهوه در مبان مردم, داشتن این دستگاه پیش از پیش احساس می شود. نکته ای که در اینجا باید به آن توجه کرد, انتخاب بهترین قهوه ساز است که نسبت به مدل های قبلی کارایی بیشتری داشته باشد. در این مقاله تمامی تلاش خود را کردیم تا انتخاب گسترده ای را در زمینه تکمیل جهیزیه و سرویس آشپزخانه عروس داشته باشید و امیدواریم در این رابطه قدم محکمی را برداشته باشیم.