اگر اغلب در آشپزخانه در حال خرد کردن سبزیجات و میوه هستید، این مقاله برای شما مناسب است. همانطور که می دانید; خردکردن یک کار خسته کننده بوده که اغلب وقت شما را بیشتر از کار واقعی که همان آشپزی کردن است, می گیرد. علاوه بر این، ابزارهای سنتی خردکردن مانند چاقو برای بهره وری بیشتر خود در آشپزخانه چندان به کار نمی آید و گاها بریدگی مکرر انگشت هنگام استفاده از چاقو را به وجود می آورد. خوشبختانه، امروزه آشپزخانه ها با لوازم آشپزخانه مدرنی که عرضه بازار شده است، دچار دگرگونی و پیشرفت حداکثری شده و در نتیجه کار را برای ما انسان ها آسان تر کرده است. یکی از این ابزارها سبزی خردکن است که به آرامی اما به طور پیوسته به یک ابزار اصلی در آشپزخانه های مدرن تبدیل شده است. در این مقاله برآن شدیم تا در رابطه با کاربرد دستگاه سبزی خردکن و مزیت های آن صحبت کنیم, پس تا انتها با حراجی لوازم آشپزخانه ما همراه باشید.

اگر روی یک سبزی خردکن باکیفیت سرمایه گذاری کنید، می توانید به طرز موثری سرعت پخت و پز را افزایش دهید و زمان آشپزی خود را کاهش دهید. اگر نمی‌دانید که این ابزار آشپزخانه مفید را از کجا بخرید، پیشنهاد ما, فروشگاه اینترنتی وسایل آشپزخانه ارزان قیمت یعنی هایپر جهاز است.

چرا باید چاقوی معمولی خود را با یک سبزی خردکن جایگزین کنید؟

شاید این سوال نیز برای اغلب شما پیش آید که چه دلیلی دارد تا من از دستگاه سبزی خردکن و کاربرد های آن بهرمند شوم در صورتی که با چاقو می توانم کار خود را انجام دهم. در پاسخ به این سوال باید گفت که شما از این دستگاه راحت استفاده خواهید کرد (با وجود آن بریدگی دست هایتان، در کار نیست)، بنابراین اجازه دهید تنها چند مورد از مزایای مختلف استفاده از این ابزار خردکن سبزیجات مرسوم، مد روز و مفید را بیان کنیم.

چرا باید چاقوی معمولی خود را با یک سبزی خردکن جایگزین کنید؟

مزیت دستگاه سبزی خردکن چیست؟

همانطور که مستحضر هستید; سبزی خردکن از جمله وسایل ضروری در لیست کامل جهیزیه تازه عروسان بوده و تهیه آن توسط خانواده عروس بسیار واجب است. این ابزار مفید با تیزترین تیغه های فولادی ضد زنگ عرضه می شود که کار خرد کردن شما را آسان می کند. در حالی که همانطور که می دانید خرد کردن بیشتر از پختن غذا وقت شما را می گیرد بنابراین سرمایه‌گذاری روی یک خردکن با کیفیت می‌تواند به شما کمک کندتا ساعت‌های خرد کردن سبزیجات را به چند دقیقه کاهش دهید. چه بخواهید پیاز یا گوجه فرنگی را خرد کنید یا سیر و زنجبیل، یا میوه ها و…، سبزی خردکن در خدمت شما خواهد بود با استفاده از این ابزار مفید، می توانید غذای صبحگاهی خود را سریع آماده کنید و سایر کارهایتان را با سرعتی آرام انجام دهید. در ادامه به صورت تیتروار موارد مفید و کاربرد های دستگاه سبزی خردکن را به اختصار بیان می کنیم.

انگشتان شما را از بریدگی حفظ می کند

همه ما می دانیم که چاقوها چقدر تیز و ناایمن هستند، زیرا در مواردی، همه ما با تیغه های تیز چاقو به خود آسیب رسانده ایم. یک چاقو همیشه دشمن یک آشپز غیر ماهر است. اگر عجله دارید، نمی توانید بدون آسیب رساندن به خود، فرآیند پخت و پز را طی کنید, بهترین پیشنهاد ما با این حال سبزی خردکن بوده که این درد مکرر را کاملا از بین می برید. این خردکن دستی دارای ظرفی است که تیغه های تیز و سبزیجات خود را در داخل آن پنهان می کند. با کشیدن یک رشته نایلونی که روی سرب قرار داده شده تولید می شود و دستان شما کاملا ایمن و با تیغه ها تماس نخواهند داشت.

این سبزی خردکن را می توانید از فروشگاه اینترنتی لوازم و سرویس آشپزخانه ارزان در اندازه ها و ظرفیت های مختلف تهیه کنید. از آنجایی که ظرفیت زیادی هم دارد، می توانید مقدار قابل توجهی سبزیجات را در یک جا قرار دهید و در زمان خرد کردن خود صرفه جویی کنید. در حالی که ابزار سبزی خردکن تیغه های تیز خود را دور نگه می دارد و دست شما را نجات می دهد، کارایی شما را در آشپزخانه نیز افزایش می دهد. این محصول دارای ظرفی با ظرفیت بزرگ است که می تواند سبزیجات را برش داده، خرد کند، چرخ کرده یا حتی پوره کند.

وقتی این ابزار را در آشپزخانه خود دارید، هنگام خرد کردن هیچ مشکلی نخواهید داشت چرا که این کار به طور موثر توسط این سبزی خردکن قدرتمند انجام می شود. شما فقط باید روی فرآیند اصلی که همان پخت و پز است تمرکز کنید زیرا بر طعم غذای شما تأثیر گذار است.

مزیت دستگاه سبزی خردکن چیست؟به تمیز بودن آشپزخانه شما کمک می کند

شما اغلب هنگام خرد کردن مرکبات یا سبزیجات در آشپزخانه خود دچار آشفتگی می شوید. ریختن آب سبزیجات روی سطح پیشخوان آشپزخانه شما یک کار تمیزکننده دیگر را اضافه می کندو احساس ناامیدی می کنید آیا اینطور نیست؟. ابتدا وقت خود را با خرد کردن سبزیجات تلف می کنید بعد، غذای خود را آماده می‌کنید و زمانی که فصل تابستان فرا می رسد, عذاب شما آغاز می شود. آیا وقت آن نشده که تغییر دیدگاه در رابطه با وسایل آشپزی خود داشته باشید؟.

از طرف دیگر این ابزار خرد کن، کارهای تمیز کردن بعد از پخت را کاهش داده و درب آن که به خوبی بسته شده, اجازه نمی دهد هیچ مایع گیاهی روی سطح بریزد.

ابزاری که به راحتی قابل شستشو است

وقتی که آماده سازی غذای خود را تمام می کنید، زمانی فرا می رسد که همه ظروف را می شویید. حالا فکر کنید که چقدر باید مراقب تمیز کردن آن چاقوی معمولی آشپزخانه باشید تا دستتان را نبرد ولی در اغلب اوقات با خون پایان می یابد. سبزی خردکن ها دارای تیغه هایی با انحنای کمی هستند که به راحتی شسته شده و علاوه بر این،می توانید تیغه های آن را در ماشین ظرفشویی قرار داده تا آن را به طور کامل بشوید.

در انتها باید این نکته را مد نظر قرار دهید که هنگام خرید سبزی خردکن دستی، باید از مشورت فروشندگان و افرادی که نیت آن ها صرفا کمک به شماست, بهرمند شوید. با این اقدام وسیله مورد نیاز خود را با لذت خاطر بیشتر خواهید خرید.