با تمام اوقات اضافی که فرزندان شما در خانه می گذرانند، ممکن است ارزش داشته باشد که آن ها را در آشپزخانه سرگرم کنید. آشپزی می‌تواند یک روش سرگرم‌کننده و پایه‌ای برای گذراندن وقت با کودکان بوده و شامل فعالیت‌هایی مانند خرد کردن، مخلوط کردن، هم زدن و… با اقلام آشپزخانه باشد. بسیار جالب به نظر می رسد که مادران در دوران نامزدی خود اقدام به تهیه سرویس جهیزیه کرده بودند و اکنون همان اقلام برای سرگرمی و بازی کودکان فراهم شده است. ما از والدین (که اکنون بسیار پر مشغله هستند) در مورد اینکه چگونه فرزندان خود را برای کمک به کارهای روزمره مانند آماده سازی غذا و تمیز کردن خانه تشویق می کنند، نظرسنجی کردیم. همه گفتند که پروژه های پیچیده را آغاز نمی کنند و در عوض، بچه‌ها در حال بازی کردن با وسایل پلاستیکی سرویس آشپزخانه, مخلوط کردن مواد غذایی با هم و.. هستند. در ادامه در رابطه با روش های کاربردی برای سرگرم کردن کودکان در آشپزخانه بیشتر صحبت خواهیم کرد.

روش های سرگرم کردن کودکان

ما در لوازم حراجی آشپزخانه هایپر جهاز برای بچه‌های کوچک‌تر شما ابزارهای مختلف بدون خطر را برای آشپزی کردن آن ها تدارک دیده ایم که می توانید به صورت اینترنتی از این فروشگاه سفارش دهید. این لوازم برای سرگرم کردن کودکانتان در فضای آشپزخانه بوده و سبب می شود که علاقه آن ها در عرصه زندگی به طور واضح مشخص شود.

روش های سرگرم کردن کودکان در محیط آشپزخانهکنجکاوی آن ها را تحریک کنید

اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، به فرزندانتان یک گشت و گذار در آشپزخانه بدهید. بچه‌های کوچک‌تر ممکن است از یادگیری نام ابزارهای مورد علاقه‌تان لذت ببرند و از فرصتی برای مطالعه ابزارها (ایمن برای بچه‌ها) لذت ببرند که کار شما را با آنها تماشا کرده‌اند. اگر بچه های شما به اندازه کافی بزرگ شده اند که خودشان شروع به چیدن مواد اولیه و درست کردن غذا کنند، وسایل مناسب را به آنها نشان دهید.

صحبت های ایمنی برای همه گروه های سنی ضروری است. سیاوش به پسرش توصیه کرد که چگونه در اطراف اجاق گاز مراقب باشد: “ما نمی خواهیم ابزار خاصی را آب کنیم یا حوله ها را آتش بزنیم.” همچنین فرصت خوبی بود تا به او نشان دهم کپسول آتش نشانی کجاست.» برای بچه‌های کوچک، با آموزش قوانین ساده‌ای مانند تعیین یک «اجاق فر» به آن‌ها شروع کنید مثلا وقتی می‌خواهید درب اجاق را باز کنید، دور از اجاق بایستند.

یکی دیگر از مواردی که باعث می شود فرزندانتان به آشپزخانه عادت کنند، اطمینان از داشتن مکانی راحت و امن برای کار است. یک چهارپایه محکم به کودکان خردسال اجازه می دهد تا قدش به پیشخوان برسند.

ابزار آشپزخانه مناسب را برای سرگرم کردن کودکان انتخاب کنید

ابزارهایی را که از فروشگاه اینترنتی لوازم آشپزخانه ارزان قیمت تهیه می کنید باید بر اساس سن و سطح راحتی آنها خریداری شود. می‌توانید همه توصیه‌های ما را در راهنمای ما درباره بهترین ابزار آشپزی برای بچه‌ها را ببینید. اما اگر فقط چند مورد را برای شروع می خواهید، احتمالاً بیشترین کاربرد را از چند وسیله اصلی برای هم زدن و خرد کردن خواهید داشت. اگر با اجازه دادن به بچه‌هایتان راحت هستید، چاقوی خردکن میوه و سبزیجات را برای بچه‌های کوچک‌تر و چاقوی دندانه‌دار کلاسیک ۴ اینچی را برای بچه‌های بزرگ‌تر یا کسانی که مشتاق هستند توصیه می‌کنیم. بچه ها مثل بزرگسالان مواد را تکه تکه کردن و ما متوجه شدیم که همه این ابزارها برای کارهای بزرگسالان نیز عالی عمل می کنند، بنابراین ممکن است متوجه شوید که کودکان برای درست کردن غذا، جدا کردن یک شیشه کره بادام زمینی یا برش دادن گوجه فرنگی مناسب هستند.

اما اگر این موارد را در دسترس ندارید، استرس نداشته باشید. بچه ها سازگار هستند، و شما می توانید با آن ها کار کنید تا ابزارهایی را در آشپزخانه خود برای کار مورد نظر پیدا کنید. اینگرید اسکیونگ، نویسنده کتاب Wirecutter، گفت که پسر ۵ ساله اش عاشق آشپزی است و روی مهارت های چاقوی خود، کار می کند. او گفت: «به او اجازه دادم چیزهای نرم را با یک چاقوی کره برش دهد، و ما در مورد چگونگی انجام صحیح و ایمن این کار صحبت می کنیم. یک قاشق یا چنگال معمولی برای مخلوط کردن یا هم زدن خوب عمل می کند. قاشق‌های چوبی سبک وزن معمولی یا کفگیرهای لاستیکی نیز احتمالاً برای بچه‌ها در حین آشپزی آسان است.

ابزار مناسب را برای آشپزی کودکان انتخاب کنیددست به کار شوید

اگر می‌خواهید از ابزارهای تیزمانند چاقو بگذرید، به این فکر کنید که چگونه بچه‌ها می‌توانند از راه‌های دیگر دست به کار شوند. نویسنده ارشد، مصطفی قاسمی، می‌گوید: «من بچه‌ام را وادار می‌کنم کارهای پیش پاافتاده‌ای را انجام دهد: شکستن ساقه‌های مارچوبه، له کردن آووکادو، پوست کندن برگ‌های بیرونی کلم بروکسل.» وقتی در یک کمپ تابستانی کلاس‌های آشپزی را به بچه‌ها آموزش می‌دادم، کارهایی مانند تکان دادن خامه در شیشه تا زمانی که به کره تبدیل شود، ساقه‌زدایی گیاهان، آب‌گیری مرکبات و پوست کندن سیر برای گذراندن زمان تعیین می‌کردم. کارلا لالی موزیک، سردبیر غذای Bon Appétit به شوخی به یکی از والدین توصیه کرد که از فرزندانش بخواهند ۳۶ تخم مرغ را برای سوفله جدا کنند. این یک مثال غیرواقعی است، اما راه‌های خلاقانه زیادی برای طولانی کردن سرگرم شدن بچه ها وجود دارد.

افزودن رویه به غذا یا مونتاژ مواد آماده نیز کارهای ساده (و سرگرم کننده!) است که بچه ها می توانند بدون ابزار خاص انجام دهند. برخی از کارکنان ما از بچه‌هایشان می‌خواهند روی کوکی‌ها مایه کیک بریزند. هنگام درست کردن پنکیک، بچه‌ها می‌توانند خمیر را، هم بزنند، آن را داخل تابه بریزند و ظرف را بر روی شعله پخش کن قرار دهند و موادی مانند موز، زغال اخته یا چیپس شکلات به آن اضافه کنند. آن ها همچنین می توانند به کش آمدن خمیر پیتزا قبل از زدن سس و لایه برداری روی پنیر، سبزیجات یا گوشت کمک کنند.

تبلیغ محصولات قیطانی و بافتاز کودکان برای کارهای خانه استفاده کنید

می‌توانید بچه‌هایتان را در چیدن و تمیز کردن بعد از غذا مشارکت دهید. آنها می توانند میز بچینند و ظروف پذیرایی را به روی میز اضافه کنند. پس از آن، بچه های بزرگتر می توانند مواد یا تجهیزات را کنار بگذارند یا می توانند به بارگیری ماشین ظرفشویی کمک کنند. جوان ترها ممکن است بتوانند صندلی ها را برای کارهای تمیز کاری جابجا کنند، به خشک کردن ظروف پلاستیکی کمک کنند یا سطوح را پاک کنند.